Akdeniz Üniversitesi DSpace

Kayıp verilerin benzerlik temelli atama yöntemi ile belirlenmesi ve basit atama yöntemleri ile karşılaştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author Şengül, Ahmet
dc.date.accessioned 2023-11-28T14:50:20Z
dc.date.available 2023-11-28T14:50:20Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7263
dc.description.abstract Araştırmada kayıp gözlem tamamlamada yeni yöntem olarak benzerlik temelli atama yönteminin geliştirilmesi ve bu yeni yöntem ile tanıtıcı istatistik yöntemlerinin güvenirlik ve doğru atama oranları açısından karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırma, temel araştırma modeli bağlamında kurgulanmıştır. Akdeniz Üniversitesi eğitim bilimleri alanında yapılan ilgi ölçeğini eksiksiz cevaplayan 3. Sınıf öğrenciler arasından rastgele sayılar tablosu ile seçilen 450 öğrenciye ait veriler araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler üzerinde Cronbach alfa güvenirlik testi ve doğru atama oranlarının karşılaştırma analizleri ve betimleyici analizler spss paket program ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler ile benzerlik temelli atama yönteminin güvenirlik katsayısının tanıtıcı istatistik yöntemlerine göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca benzerlik temelli atama yöntemi ile kayıp gözlem tamamlamada doğru atama oranının tanıtıcı istatistik yöntemlerine göre daha büyük olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre en çok doğru atama gerçekleştiren yöntemin benzerlik temelli atama yöntemi (% 5) olduğu sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Kayıp verilerin benzerlik temelli atama yöntemi ile belirlenmesi ve basit atama yöntemleri ile karşılaştırılması en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme en_US
dc.contributor.consultantID Sinan, Alper. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account