Akdeniz Üniversitesi DSpace

Covid-19 pandemisindeki okul yönetimi süreçlerine ilişkin yönetici görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Şimşek, Feden Sümeyra
dc.date.accessioned 2023-11-27T15:36:06Z
dc.date.available 2023-11-27T15:36:06Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7257
dc.description.abstract Bu araştırmada Covid-19 pandemisindeki okul yönetimi süreçlerine ilişkin yönetici görüşleri incelenmiştir. Covid-19 pandemi döneminde tüm alanlarda olduğu gibi eğitim alanında da birçok değişiklik meydana gelmiştir. Covid-19 pandemisinden korunma nedeniyle fiziki eğitime ara verilmiş uzaktan eğitim faaliyetleri kullanılmaya başlanmıştır. Uzaktan eğitim uygulamaları ile okul yönetimi ve süreçlerinde birtakım sorunlar meydana gelmiştir. İnternet altyapı sorunları, uzaktan eğitim uygulamalarının kullanımı ile ilgili yeterli bilgiye sahip olunmaması, uzaktan eğitim uygulamalarından yeterli düzeyde verimin alınamaması, eğitim eşitsizliği gibi nedenlere bağlı olarak eğitim sürecinde aksama yaşanmıştır. Bu araştırmada Covid-19 pandemisindeki okul yönetimi süreçlerine ilişkin yönetici görüşlerine yönelik olarak Antalya ili Manavgat ilçesinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 15 katılımcı okul yöneticilerine 10 soruluk görüşme formu uygulaması gerçekleştirilmiştir. Görüşme formu uygulamasından elde edilen sonuçlar nitel veri analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonuçları incelendiğinde; okul yöneticilerinin bilgi paylaşımı, EBA kullanımı, uzaktan eğitim uygulamaları konusunda bilgi yetersizliği, internet altyapı sorunları, eğitim eşitsizliği, dijital bağımlılık gibi konularda sorunlar yaşadıkları ve bu sorunların okul yönetimi ve süreçlerini olumsuz yönde etkilediği tespit edilmiştir. Covid-19 pandemi sürecinde karar alma mekanizmalarının değişmesi, yeni teknolojik cihazların kullanımının öğrenilmesi ve yeni alternatif eğitim tekniklerinin denenmesi açısından olumlu yönde etkileri olduğu gözlemlenmiştir. Eğitim öğretim kurumlarında psikososyal desteğin genel olarak verilmesi öğrenci ve öğretmen motivasyonlarının arttırılmasında etkili olmuştur. Bu araştırmanın Covid-19 döneminde okul yönetimi ve süreçleri ile ilgili değerlendirmeler konu başlıklı benzer araştırmalara rehberlik etmesi beklenmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Covid-19 pandemisindeki okul yönetimi süreçlerine ilişkin yönetici görüşleri en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi en_US
dc.contributor.consultantID Gök, Ramazan. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account