Abstract:
Bu araştırmada ortaokul 7. ve 8.sınıf öğrencilerinin sosyal medya kullanımının fen dersi eğitimin ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2020-2021 eğitim öğretim yılı döneminde Antalya ve Tokat illerinde belirlenen okullarda ortaokul 7.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında tarafsız bir şekilde seçilen örneklem grubuyla betimsel bir araştırma yapılmıştır. Bu amaçla ilgili illerden 7.sınıf düzeyinden 216 ve 8. sınıf düzeyinden 136, öğrenci araştırmada örneklem olarak kullanılmıştır. Pandemi şartlarında yüz yüze eğitimin olmaması sebebiyle çevrimiçi olarak Google form aracılığıyla öğrencilere kişisel bilgi formu ve 14 maddeden oluşan 'Sosyal Ağ Siteleri Kullanım Amacı Ölçeği' uygulanmıştır (Karal ve Kokoç, 2010). Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre sosyal ağ siteleri kullanım amacı ile ders notu arasında 'sosyal etkileşim iletişim amaçlı kullanım' ve 'eğitim amaçlı kullanım' alt faktör boyutunda anlamlı bir fark bulunurken 'tanıma ve tanınma amaçlı' alt faktör boyutunda bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. Sosyal medya aracılığıyla yapılan fen eğitiminden öğrencilerin memnun kaldığı tespit edilmiştir. Gelecek yıllarda sosyal medya okuryazarlığı ve sosyal medyanın öğretmen veli öğrenci bağlamında etkin kullanımı noktasında verilecek eğitimler bireylerin daha bilinçli yetişmesine katkı sunabilir.