Abstract:
Bu çalışmanın amacı, Spor Yöneticiliği öğrencilerinin iletişim beceri ve girişimcilik düzeylerini tespit etmek ve demografik değişkenler açısından etkilenme durumlarını incelemektir. Bu araştırmanın örneklem grubunu 2021-2022 yılında Spor Bilimleri Fakültelerinde öğrenim görmekte olan Spor Yöneticiliği bölümü öğrencilerinden Akdeniz Üniversitesi 85, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi 49, Mersin Üniversitesi 63, Çukurova Üniversitesi 75, olmak üzere 272 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği" ve "Üniversite Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilere bağımsız t-testi, one-way (ANOVA), korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Veriler IBM SPSS Statistic 23 programı yardımıyla yapılmış ve yorumlanmıştır. Yapılan analiz sonuncunda araştırmaya katılan Spor Yöneticiliği öğrencilerinde iletişim beceri ve girişimcilik düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf, üniversite, aile gelir değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık görülmediği (p>0.05) ancak girişimcilik düzeyinde (p=0.012) aktif spor yapma değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Aktif spor yapanların yapmayanlara göre daha yüksek bir puana sahip olduğu görülmektedir. Ancak iletişim becerilerinde (p=0.307) aktif spor yapma değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmemektedir.