Akdeniz Üniversitesi DSpace

Kuşak yol girişimi'nde orta ve güney koridoru demiryolu rotası üzerindeki yük taşımacılığının karşılaştırmalı analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çebişli, Zeynep Işıl Türkmen
dc.date.accessioned 2023-06-08T13:17:52Z
dc.date.available 2023-06-08T13:17:52Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7037
dc.description.abstract Küresel ticaretin yarısından fazlası Çin ve Avrupa arasında Deniz İpek Yolu üzerinde gerçekleşmektedir. Kuşak Yol Girişimi'nin ortaya çıkması ve sonrasında dünyada yaşanan gelişmeler ışığında, deniz yolunun hegemonyası tartışmalara neden olurken; intermodal taşımacılığın önemi bir kez daha anlaşılmaktadır. Dünya'nın içinde bulunduğu iklim krizi ile birlikte demiryolu taşımacılığının kullanımını arttırmaya odaklanan Avrupa Komisyonu, 2021 yılını Demiryolu Yılı ilan etmiştir. Çin-Avrupa Birliği arasındaki ticaretinde, demiryolu ile yük taşımacılığına dikkat çekmek için araştırmalar yapılmaktadır. Buna ilaveten, yapılan araştırmalarda alternatif güzergah ve taşıma yolları ihtiyacı vurgulanmaktadır. Bu kapsamda, Kuşak Yol Girişimi'ndeki demiryolları koridorlarının Avrupa Birliği ve Çin arasındaki ticarette tercih sebebi olabileceğini göstermek bu tezin amacıdır. Deniz yolu kullanımındaki hegemonyanın yerine, içinde demiryolunun da olduğu intermodal taşımacılıkla daha etkin teslimler olabileceğinin açıklanması hedeflenmektedir. Bu tezde, uluslararası ticarette, demiryoluyla yapılacak taşımacılığın yıllar içerisinde artacağını ve gelişen teknolojinin demir yoluyla taşımacılığa yeni bir perspektif kazandırarak Kuşak Yol Girişimi kapsamında yer alan Orta ve Güney Koridor'un Avrupa Birliği ve Çin arasındaki ticarette tercih edilebileceği ana hipotez olarak sunulmaktadır. Ekonomik koridorlar vasıtasıyla yapılan demiryolu yük taşımacılığı, Avrupa Birliği ve Çin arasındaki ülkeler arasındaki ticaretin gelişmesinde önemli bir etkiye sahiptir. Teze yönelik yapılan çalışmada toplanan veriler ve yaşanan politik, ekonomik, teknolojik ve uluslararası gelişmeler yapısal bir şekilde ele aldığından betimleyici araştırma yöntemine dayanmaktadır. Betimleyici araştırma yapılırken, ülkeler arası ilişkiler, coğrafi olarak güvenlik unsurları, uluslararası alanda yaşanan gelişmeler de hesaba katıldığından ikincil veriler ve nicel verilerden yararlanılmakta ve Orta ve Güney Koridoru kapsamında karşılaştırma yapılmaktadır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Çin, Avrupa Birliği, Kuşak Yol Girişimi, Demiryolu Yük Taşımacılığı ,Ulaştırma Koridoru en_US
dc.title Kuşak yol girişimi'nde orta ve güney koridoru demiryolu rotası üzerindeki yük taşımacılığının karşılaştırmalı analizi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Uluslararası Ticaret ve Lojistik en_US
dc.contributor.consultantID Topuz, Hüseyin. en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım