Akdeniz Üniversitesi DSpace

Duyusal beceriklilik ve farkındalığın ilişki doyumu ile ilişkisinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Şimşek, Havva
dc.date.accessioned 2023-03-16T15:55:17Z
dc.date.available 2023-03-16T15:55:17Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6505
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde duygusal becerikliliğin alt boyutları olan duygulara dikkat, duygularda berraklık ve duygularda iyileştirme ile farkındalığın ilişki doyumunun yordayıcısı olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmada ayrıca öğrencilerin ilişki sayılarının ilişki doyumu ile ilişkisi de incelenmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkenini farkındalık ve duygulara dikkat, duygularda berraklık ve duygularda iyileştirme oluştururken bağımlı değişkeni ilişki doyumudur. Araştırma evrenini Akdeniz Üniversitesinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında öğrenim gören üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile ulaşılan Eğitim Fakültesi, Fen Fakültesi, Edebiyat Fakültesi ve Mühendislik Fakültesi gönüllü öğrencilerden oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunda, romantik ilişkisi olan 209 kadın, 116 erkek olmak üzere toplam 325 öğrenci yer almıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Bilinçli Farkındalık Ölçeği, Sürekli-Üst Duygu Ölçeği ve İlişki Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 20 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Regresyon analizi sonucunda farkındalık, duygulara dikkat ve duygularda berraklık değişkenlerinin ilişki doyumunu anlamlı şekilde yordarken duygularda iyileştirmenin ilişki doyumunu anlamlı şekilde yordamadığı bulunmuştur. Bu bulgulara göre katılımcıların farkındalık, duygulara dikkat ve duygularda berraklık puanları arttıkça ilişki doyumu puanlarının arttığı söylenebilir. Katılımcıların bugüne kadar yaşadıkları romantik ilişki sayısı ile ilişki doyumu arasında anlamlı bir fark olup olmadığını incelemek için yapılan Mann Whitney U Testi sonucunda ilişki doyumu puan sıra ortalamalarında ilişki sayısına göre anlamlı farka rastlanmıştır. Toplam ilişki sayısı 1-3 arasında olan katılımcıların 4 ve üzeri ilişki sayısına sahip olanlara göre ilişki doyumu daha yüksek bulunmuştur. Bu bulgular, farkındalık, duygulara dikkat, duygularda berraklık ve katılımcıların ilişki sayıları ile ilişki doyumunun ilişkisini gösterir niteliktedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İlişki doyumu, farkındalık, duygulara dikkat, duygularda berraklık, duygularda iyileştirme, ilişki sayısı en_US
dc.title Duyusal beceriklilik ve farkındalığın ilişki doyumu ile ilişkisinin incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Çelebi, S. Gülfem Çakır. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account