Akdeniz Üniversitesi DSpace

Devlet okullarında çalışan ortaokul ve lise öğretmenlerinde duygusal emek

Show simple item record

dc.contributor.author Doğan, Cansu Merve
dc.date.accessioned 2023-03-16T10:34:58Z
dc.date.available 2023-03-16T10:34:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6490
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı devlet okullarında çalışan ortaokul ve lise öğretmenlerinin duygusal emek düzeylerini belirlemektir. Bu araştırmada bir nicel araştırma yöntemi olan tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Muş il merkezindeki devlet okullarında çalışan ortaokul ve lise öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2020-2021 eğitim öğretim yılları arasında il merkez ortaokul ve liselerde görev yapan 302 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak duygusal emek ölçeği kullanılmıştır. Anket yöntemi ile elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Veriler frekans, ortalama, standart sapma, t-testi, ANOVA analizi olmak üzere istatistiksel tekniklerle analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda bireylerin duygusal emek düzeyleri ve alt boyutları ile cinsiyet ve medeni durumları arasında anlamlı bir farklılık görülmemişken, mesleki çalışma yılları, yaş ve öğrenim düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Elde edilen bulgulara göre öğretmenler, sırası ile en yüksek doğal davranış, sonrasında derinden davranış ve en az yüzeysel davranış sergilemektedirler. Duygusal emek düzeyleri ile derinden rol yapma davranışı orta düzeyde belirlenmiştir. Ortaokul ve lise kademelerinde çalışan öğretmenlerin derinden rol yapma ve doğal davranış boyutlarında anlamlı bir farklılık yoktur. Ancak ortaokul kademelerinde çalışan öğretmenlerin sarf ettikleri duygusal emek düzeyi ve yüzeysel rol yapma davranışında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bu araştırmanın sonucuna göre, ortaokul ve lise öğretmenleri mesleklerini icra ederken duygusal emek sarf etmekte ve duygusal emek düzeylerini bazı demografik özellikleri ve görev yaptıkları okul kademeleri etkilediği görülmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Devlet okullarında çalışan ortaokul ve lise öğretmenlerinde duygusal emek en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Karataş, Süleyman. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account