Akdeniz Üniversitesi DSpace

Özel öğetim kurumları orta öğretim seviyesinde öğrenim gören ve aktif olarak spor yapan öğrencilerin benlik kaygısı ve özgüven düzeylerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gündüz, Gizem
dc.date.accessioned 2023-02-17T14:32:10Z
dc.date.available 2023-02-17T14:32:10Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6294
dc.description.abstract Araştırmanın temel amacı, özel öğretim kurumları orta öğretim seviyesinde öğrenim görmekte olan ve aktif olarak spor yapan öğrencilerin benlik saygısı ve öz-güven düzeylerinin incelenmesidir. Ayrıca çalışmanın bir diğer amacı sporcuların bazı demografik özelliklerine göre Benlik saygısı ve öz-güven yönelimlerinde anlamlı farklılıkların olup olmadığının tespit edilmesidir. Bu bağlamda araştırma amacına yönelik olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş kişisel bilgi formu kullanılırken. Benlik Saygısı yönelimlerinin tespit edilebilmesi için Rosenberg (1963) tarafından geliştirilmiş ve Türkçe'ye uyarlaması Çuhadaroğlu (1986) tarafından iki yüz beş kişilik lise örneklem grubunda yapılan Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Öz-güven düzeylerinin belirlenmesi için ise Akın (2007) tarafından geliştirilen 33 maddelik ve 5 likert tipli Öz- Güven ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Hatay İlinde 2020-2021 eğitim öğretim yılında özel öğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan öğrenciler oluştururken örneklem grubunu yaş ortalamaları 16,02 ± 1,12 olan 214 kadın 165 erkek olmak üzere toplam 379 aktif olarak spor yapan öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmanın amacına ulaşması açısından öz-güven ve benlik saygısı ilişkisini incelemek amacı ile korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçları incelendiğin de ise benlik saygısı ile öz-güven arasında yüksek düzey negatif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca benlik saygısı ile dış öz-güven ve iç-özgüven arasında da orta düzey negatif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Benlik saygısı ölçeği puanlamasında yüksek puan alan katılımcıların düşük benlik saygısına sahip olduğu göz önüne alındığında ise yüksek benlik saygısına sahip olan katılımcıların öz-güven düzeylerinin de yüksek olduğunu söyleyebiliriz. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Öz-güven, Benlik Saygısı, Spor Psikolojisi, Spor en_US
dc.title Özel öğetim kurumları orta öğretim seviyesinde öğrenim gören ve aktif olarak spor yapan öğrencilerin benlik kaygısı ve özgüven düzeylerinin incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Spor Yöneticiliği en_US
dc.contributor.consultantID Şahan, Hasan. en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım