Akdeniz Üniversitesi DSpace

Investigating Anatolian high school students' and English teachers' perceptions of English language oriented courses curriculum

Show simple item record

dc.contributor.author Bakay, Özge
dc.date.accessioned 2023-02-10T14:07:39Z
dc.date.available 2023-02-10T14:07:39Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6249
dc.description.abstract Bu çalışma, 11. ve 12. Sınıf düzeyinde uygulanan İngilizce dil bölümü sınıfları müfredatının (ELOCC), İngilizce öğretmenleri ve bölüm öğrencileri tarafından nasıl algılandığını bulmaya çalışmaktadır. Başlıca araştırma alanları; genel olarak dil sınıfları müfredatı, ders kitapları ve öğretim yöntemleri hakkında; öğrenci ve öğretmenlerin algılarıdır. Çalışmaya Antalya il merkezinde bulunan Anadolu liselerinden, İngilizce dil sınıflarında okuyan 568 öğrenci ve bu sınıflardan sorumlu 31 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Araştırma karma yöntemle yürütülmüştür. Elde edilen veriler öğrencilerden bir anket aracılığıyla toplanıp tanımlayıcı istatistikler yoluyla analiz edilirken, İngilizce öğretmenleriyle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğrencilerin odak grup görüşmeleri içerik analizi ile yorumlanmıştır. İki görüşmede de araştırma sorularıyla uyumlu olacak şekilde genel dil sınıfı müfredatı, ders kitapları ve öğretmenlerin öğretim yöntemleri hakkında sorular yer almaktadır. Ulaşılacak temel amaç, ilgili konu hakkında detaylı veriler ortaya koymaktır. Bu çalışmanın sonunda, İngilizce dil sınıfları müfredatının nasıl uygulandığına dair bir anlayış ortaya koyulmakla beraber, ne öğretmenlerin ne de öğrencilerin müfredattan memnun olduğu, ders kitapları ve tercih edilen yöntemlerin öğrenci beklentilerini karşılamadığı sonuçlarına varılmıştır. Üniversite giriş sınavının yöntem ve müfredat üzerinde güçlü ve olumsuz etkilerinin olduğu, bu etkinin ders kitaplarının reddedilmesine yol açtığı bağlamına ulaşılmıştır. Veriler dikkate alınarak, bazı önleyici ve çözümcü öneriler yapılmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Investigating Anatolian high school students' and English teachers' perceptions of English language oriented courses curriculum en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Department of Foreign Language Education en_US
dc.contributor.consultantID Saka, F. Özlem. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account