Akdeniz Üniversitesi DSpace

Vocabulary learning strategies of Turkish EFL learners in the school of foregin languages: Necmettin Erbakan University sample

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yılmaz, Emine
dc.date.accessioned 2023-02-10T11:33:41Z
dc.date.available 2023-02-10T11:33:41Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6245
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Necmettin Erbakan Üniversitesi hazırlık sınıfı öğrencileri tarafından kullanılan kelime öğrenme stratejilerini araştırmaktır. Amaç, en çok ve en az kullanılan stratejileri bulmak ve cinsiyet, lise mezuniyeti, akademik branş, İngilizce öğrenmeleri bölüm açısından zorunlu mu/seçmeli mi gibi değişkenler ile kelime öğrenme stratejileri kullanımı arasındaki farklılıkları tespit etmekti. Çalışma Necmettin Erbakan Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda 169 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirildi. Bu çalışmada kullanılan Kelime Öğrenme Stratejileri (VLS) anketi Gu ve Johnson (1996) ve Gu (2005) tarafından tasarlanmış ve Kulikova (2015) tarafından değiştirilmiş bir versiyonudur. Sonuçlara göre kelime öğrenme stratejilerinde en sık kullanılan kategori bilişsel stratejilerdir. Katılımcıların büyük çoğunluğu sözlük stratejilerini en sık kullandıklarını bildirirken, kelime öğrenme stratejilerinin en az kullanılan kategorisi tekrarlama stratejileridir. VLS anketi araştırmacı tarafından uyarlanmış ve Türkçeye çevrilmiştir. SPSS aracılığıyla elde edilen sonuçların istatistiksel analizi, Türk EFL öğrencilerinin cinsiyeti, lise mezuniyeti, akademik anadalı, İngilizce öğrenmeleri bölüm açısından zorunlu mu/seçmeli mi gibi değişkenler ile kelime öğrenme stratejileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığını göstermiştir. Ancak, değişkenlere göre Türk EFL öğreniciler tarafından tercih edilen stratejiler arasında farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Sonuçlar tartışılmış, teorik ve pedagojik çıkarımlar sunulmuştur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Kelime Öğrenme Stratejileri, Cinsiyet, Akademik Branş en_US
dc.title Vocabulary learning strategies of Turkish EFL learners in the school of foregin languages: Necmettin Erbakan University sample en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Department of Foreign Language Education en_US
dc.contributor.consultantID Vural, Ersen. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım