dc.contributor.author |
Aydın, Eren |
|
dc.date.accessioned |
2023-02-09T08:12:13Z |
|
dc.date.available |
2023-02-09T08:12:13Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6234 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmada okul öncesi dönemde özel gereksinimli çocukların ebeveynlerinin sosyal destek algılarının, aile stresi ve stresle başa çıkma tutumlarının ebeveyn cinsiyetine göre farklılaşıp farklılaşmadığı ve sosyal destek algılarının, aile stresi ve stresle başa çıkma tutumlarını yordama gücünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemi, Antalya ili Manavgat ilçesinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine devam eden, 3-6 yaş grubundaki özel gereksinimli çocuğa sahip 120 anne ve babadan oluşmaktadır. Araştırmaya katılan anne ve babalara, Kişisel Bilgi Formu, Yenilenmiş Anne Baba Sosyal Destek Ölçeği, Aile Stresini Değerlendirme Ölçeği ve Stresle Başa Çıkma Tutumları Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmaya ilişkin değişkenlerin analizinde T testi, Mann Whitney U Testi ve doğrusal adımlı regresyon analizi (stepwise) uygulanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, özel gereksinimli çocukların ebeveynlerinin Yenilenmiş Anne Baba Sosyal Destek ölçeğinin temel boyutları olan sosyal destek ve sosyal destekten memnuniyet düzeylerinin aile stresini yordadığı, sosyal destek ve sosyal destekten memnuniyet düzeyleri ile stresle başa çıkma tarzları arasında bir yordama durumunun olmadığı belirlenmiştir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Okul öncesi dönemde özel gereksinimli çocukların ebeveynlerinin sosyal destek algılarının, aile stresi ve stresle başa çıkma tutumlarını yordama gücü |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
İlköğretim |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Yüksel, Begümhan. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |