Akdeniz Üniversitesi DSpace

Destek eğitim odası uygulamalarının ve fiziki koşullarının incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Kotil, Başak Ekin
dc.date.accessioned 2023-02-08T14:08:35Z
dc.date.available 2023-02-08T14:08:35Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6229
dc.description.abstract Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de özel gereksinimli bireylerin eğitim hayatlarını yaşıtları gibi sürdürebilmeleri için birtakım çalışmalar yapılmakta ve bireylerin topluma kazandırılmasına çalışılmaktadır. Destek eğitim hizmetleriyle birlikte sunulan kaynaştırma eğitiminin de en önemli amacı, özel gereksinimli öğrencilerin toplumla bütünleşmesidir. Türkiye'de uygulanan destek eğitim hizmetleri arasında en fazla yer verilen uygulama destek eğitim odası (DEO) uygulamasıdır. Antalya'nın Alanya İlçesi'nde yapılan bu çalışmada, DEO uygulamalarını öğretmenler ve çocuğu DEO'da eğitim alan velilerin görüşlerine göre değerlendirmek ayrıca DEO uygulamalarının fiziki koşullarını incelemek amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Veriler, görüşme ve gözlem yöntemleri ile toplanmıştır. Verilerin toplanması için araştırmacı tarafından bilgi formları ve görüşme formları geliştirilmiş, DEO standartları kontrol listesi hazırlanarak araştırmada kullanılmıştır. Araştırmada görüşmelerden elde edilen verilerin analizi betimsel analiz tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmenler DEO uygulamasını yararlı, gerekli olarak görürken, en fazla öğrenciler ve aileler açısından sorunlara değindikleri, en az ise öğretmenden kaynaklanan sorunlara değindikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu sorunların çözümünde ailelerin daha ilgili olması, işbirliğini artırma, fiziki koşulların iyileştirilmesi, öğretmen ve ailelere eğitim verilmesi yönünde beklentilere vurgu yapmıştır. Çocuğu DEO'dan yararlanan velilerin çoğunluğu, sınıf ortamında DEO hizmeti aldığını DEO uygulamalarından memnun olduğunu ve çocuğun yararlandığını, bazı veliler çocuğunun DEO'ya gitmek istememesi, öğretmen sayısının azlığı, fiziksel yetersizlik gibi sorunlar bildirmiştir. DEO uygulamalarının yürütüldüğü DEO'ların fiziki koşullarının yetersiz, bağımsız DEO'su olmayan okullarda ise okul içindeki farklı ortamların kullanıldığı belirlenmiştir. Çalışmada elde edilen veriler ışığında, DEO uygulamalarına hazırlık ve uygulama süreçlerinde hizmetlerin etkili ve verimli yürütülmesini sağlayacak ileri araştırmalar ve uygulamalara yönelik önerilere yer verilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Destek eğitim odası uygulamalarının ve fiziki koşullarının incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Sönmez, Nesrin. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account