Akdeniz Üniversitesi DSpace

Çok kanallı perakendecilikte bütünleşik kanal stratejisinin perakendeci marka değerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Şen, Volkan
dc.date.accessioned 2023-02-02T11:50:15Z
dc.date.available 2023-02-02T11:50:15Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6135
dc.description.abstract Değişen tüketici davranışlarına hızlı uyum sağlayan işletmelerin rekabette başarılı oldukları bilinmektedir. Günümüzde tüketiciler fiziksel ve online alışverişin avantajlarını bir arada elde etmek istemektedirler. Bu kapsamda çok kanallı perakendeciler bütünleşik kanal stratejisini uygulamaktadırlar. Bütünleşik kanal stratejisi, tüketicilerin perakendeci ile etkileşim kurduğu tüm temas noktalarının birbiri ile entegrasyon halinde olmasıdır. Müşteriler, birbiri ile entegre olmuş perakende kanallarında tutarlı ve kesintisiz bir müşteri deneyimi elde ederler. Literatürde bütünleşik kanal stratejisiyle ilgili yapılan çalışmalar daha çok kavramsal nitelikte olup bütünleşik kanal stratejisinin müşteriler tarafından nasıl algılandığına ve müşteriperakendeci ilişkisini nasıl etkilediğine dair ampirik çalışma bulunmamaktadır. Bu kapsamda çok kanallı perakendecilerden alışveriş yapan tüketicilerin bütünleşik kanal algısını ölçmek ve bu algının müşteri-perakendeci ilişkisini nasıl bir etkilediğini ortaya çıkarmak üzere 560 tüketiciden anket yoluyla veri toplanmıştır. Veriler yapısal eşitlik modeli ile analiz edilerek geliştirilen model ve hipotezler test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda bütünleşik kanal algısının fiziksel ve online mağaza müşteri değeri üzerinde anlamlı ve pozitif etkisi olduğu görülmüştür. Aynı zamanda kanallardan elde edilen müşteri değerinin bütünleşik kanal algısı ile müşteri tatmini ve müşteri güveni ilişkisinde kısmi, perakendeci marka değeri ilişkisinde tam aracılık etkisine sahip olduğu gözlemlenmiştir. Bu bağlamda yapılan çalışmanın çok kanallı perakendeciler ve bu alanda çalışan akademisyenler için önemli bulgular sunduğu düşünülmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Çok kanallı perakendecilik, bütünleşik kanal stratejisi, müşteri değeri, tatmin, güven, perakendeci marka değeri. en_US
dc.title Çok kanallı perakendecilikte bütünleşik kanal stratejisinin perakendeci marka değerine etkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İşletme en_US
dc.contributor.consultantID Yaraş, Eyyup. en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account