Akdeniz Üniversitesi DSpace

Matematik öğretiminde kullanılan ayrılıp birleşme tekniğinin öğrencilerin özyeterlilik, kaygı ve kalıcılık düzeylerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Doğru, Elif Yıldırım
dc.date.accessioned 2022-06-15T14:45:07Z
dc.date.available 2022-06-15T14:45:07Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5490
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, matematik dersi ?Kesirler Her Yerde? ve ?Sayılardan Olasılığa Yansımalar? ünitelerindeki kesirler ve ondalık kesirler konularının ayrılıp birleştirme tekniği ile işlenmesinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin özyeterlilik, kaygı ve kalıcılık düzeylerine etkisini araştırmaktır.Araştırma 2010?2011 eğitim öğretim yılının 1. döneminde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Antalya ilinin Konyaaltı ilçesinde bulunan Konyaaltı İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören iki 6. sınıfa yedi hafta süreyle uygulanmıştır.Bu çalışma 6/A sınıfında okuyan 33 öğrenci deney grubunu, 6/B sınıfında okuyan 31 öğrenci kontrol grubunu oluşturmak üzere toplam 64 öğrenci ile yürütülmüştür.Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmacı deney grubuna işbirlikli öğrenme yönteminin ayrılıp birleştirme tekniklerinden Jigsaw IV tekniğini, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemini uygulamıştır.Araştırma süresince kullanılan veri toplama araçları; araştırmacı tarafından geliştirilen matematik başarı testi, matematik özyeterlilik ölçeği ve matematik kaygı ölçeğidir.Araştırmada elde edilen veriler , tek faktörlü ANOVA (One-Way ANOVA) ve tek faktörlü Kovaryans Analizi ( One Factor ANCOVA) kullanılarak değerlendirilmiştir.Yapılan araştırmada şu sonuca varılmıştır: Ayrılıp birleşme tekniğinin uygulanması özyeterlilik, kaygı ve kalıcılık düzeylerini geleneksel öğretim metoduna göre daha olumlu etkilemiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Matematik öğretiminde kullanılan ayrılıp birleşme tekniğinin öğrencilerin özyeterlilik, kaygı ve kalıcılık düzeylerine etkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Zeynep Eken en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account