Akdeniz Üniversitesi DSpace

İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin yaratıcılığının bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Güneştekin, Fatma
dc.date.accessioned 2022-06-14T14:10:24Z
dc.date.available 2022-06-14T14:10:24Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5459
dc.description.abstract Bu araştırma Antalya ili Serik Çandır Şehit Öğretmen Mustafa Saadettin Küçük İlköğretim Okulu 1. Sınıf, 2. Sınıf, 3. Sınıf, 4. Sınıf, 5. Sınıf öğrencilerinin yaratıcılığının bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın örneklemini Antalya ili Serik İlçesi Çandır Beldesi Şehit Öğretmen Mustafa Saadettin Küçük İlköğretim Okulu'nda okumakta olan 1-5. Sınıf öğrencilerinin tümü (256 kişi) oluşturmaktadır.Araştırmada çocukların yaratıcı düşünme yeteneğini ölçmek için Torrance Yaratıcı Düşünme Testi'nin Şekil A formunda bulunan Aktivite-2 ve Aktivite-3 kullanılmıştır. Değerlendirme yapılırken öğrencilerin akıcılık, esneklik, orijinallik ve ayrıntılılık olmak üzere toplam dört boyutta aldıkları puanlar hesaplanmıştır.Bu araştırmada öğrencinin kardeş sayısı, annenin yaptığı meslek, babanın yaptığı meslek, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, öğrencinin okuduğu sınıf düzeyi ve öğrencinin yaşı bağımsız değişkenleri incelenirken `One Way Anova' kullanılmıştır. Araştırmada cinsiyet, göç olgusu ve anne ve babanın birlikte olup olmaması değişkenleri incelenirken `İndependent Samples t Test' kullanılmıştır.Araştırmada TYDT'nin akıcılık, esneklik, orijinallik ve ayrıntılılık boyutu ile cinsiyet, göç, anne ve babanın birlikte yaşayıp yaşamaması değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Yaş ilerledikçe akıcılık, esneklik, orijinallik ve ayrıntılılık puanlarında artış olduğu gözlemlenmiştir. Sınıf düzeyi değiştikçe akıcılık, esneklik, orijinallik ve ayrıntılılık puanları da değişmiştir. Araştırma bulgularına göre anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi arttıkça yaratıcılık puanları da artmıştır. Yine araştırma bulgularına göre annesi ve babasından herhangi biri memur olan öğrencilerin ayrıntılılık puanları diğerlerine göre daha yüksektir. TYDT'nin akıcılık, esneklik, orijinallik ve ayrıntılılık boyutu ile kardeş sayısı değişkeni arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Bu araştırma ile öğrencilerde TYDT'nin akıcılık, esneklik, orijinallik ve ayrıntılılık boyutlarının gelişmesine yardımcı olacak önlemlerin alınması için öğrencilerin içinde bulunduğu koşullara göre yaratıcı düşünme yetileri ölçülmüştür. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject yaratıcılık, yaratıcı düşünme, akıcılık, esneklik, orijinallik, ayrıntılılık. en_US
dc.title İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin yaratıcılığının bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Programları ve Öğretim Programı en_US
dc.contributor.consultantID Günseli Orhon en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account