Akdeniz Üniversitesi DSpace

Konaklama işletmelerinde çatışma yönetimi ve çatışmanın çözümlenmesinde iletişim faktörünün önemi Alanya yöresinde beş yıldızlı otellerde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yirik, Şevket
dc.date.accessioned 2022-06-13T16:27:09Z
dc.date.available 2022-06-13T16:27:09Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5438
dc.description.abstract İnsan etkileşiminin doğal ve kaçınılmaz bir yönü olarak kabul edilen çatışmalar, yönetilme şekline göre, işlevsel veya işlevsel olmayan sonuçlar doğurabilir. Bu yüzden çatışma ve yönetimi örgütsel etkililik ve verimlilik bakımından, son derece önemli görülen, hatta bazı yazarlar tarafından örgüt yönetiminde en önemli husus olarak belirtilen bir alanı oluşturmaktadır.Bu araştırmada, işletmelerde çatışma kavramı, çatışmaya yönetsel yaklaşımlar, çatışma süreci, çatışma sebepleri, taraf olanlar açısından, ortaya çıkış şekli açısından, örgüt içindeki yerine göre ve niteliğe göre çatışma sınıflandırması, çatışma yönetimi ile çatışmanın olumlu ve olumsuz yönleri anlatılmaktadır.Örgüt olgusunun içinde yok sayılamayacak bir öğesi olan çatışma, yıllarca bilim adamlarının ele aldığı bir konu olmuştur. Bu çalışmada örgütsel çatışmaları, bunların çözüm yollarını ve yöneticilerin karşı karşıya kaldıkları çatışma durumunda hangi çözüm yollarına başvurduklarını ele alınmıştır.Birinci bölümde örgütsel çatışma hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. Çatışmanın tanımı geniş bir şekilde ele alındıktan sonra, sırasıyla çatışmanın nedenleri üzerinde durulmuştur. Daha sonra süreç olarak çatışmanın nasıl oluştuğu konusu literatürde önde gelen bilim adamlarının ele alış şekliyle belirterek, çatışmanın sınıflandırılması yapılmıştır. Birinci bölümün son kısmında örgüt açısından çatışmanın yönetsel olarak çözüm yolları ele alınmıştır. İşletmelerde çözüm adına bazı stratejileri literatür olarak incelenmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünün ilk kısmında örgütsel çatışma sebeplerine değinilmiştir. İkinci kısımda ise bu konuda yine literatürde önde gelen bilim adamlarının örgütsel çatışmayı tetikleyen sebepler incelenmiştir. Çatışma çözümünde kullanılan yöntemler, örgütün devamlılığı ve verimliliği açısından büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle yöneticiler, öncelikle işletme içersinde çatışmaya sebep olan konuları ve olayları teşhis edip incelemesi gerekmektedir.Çalışmanın üçüncü bölümünde iletişim sürecinin öğeleri incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise çatışma türleri incelenmiş, işletme yapısında kişiler arası, gruplar arası örgütler arası çatışma türleri incelenmiştir. Çatışmaların ortaya çıkış şekilleri açısından sınıflandırılmıştır ve işletme içerisinde hiyerarşik yapıya göre dikey, yatay ve işlevsel çatışmaları literatür olarak incelenmiştir.Bu çalışmanın beşinci bölümünde örgütsel çatışmanın örgüt verimliliğine etkisi incelenmiştir. Çatışmaların olumlu ve olumsuz yönleri işletme açısından ele alınmış ve işletmeye katkıları incelenmiştir. Son bölümde Alanya yöresinde yapılan anketlerin analizleri yapılmış; anketin amacı, yöntemi, uygulama yerleri belirlenmiş, hipotezler kurulup işletmelerde cinsiyete, eğitime, çalışma sürelerine, kademelerine göre çatışma eğilimleri yapılan analizler ile ortaya konulmuştur. Ve bu eğilimlere bağlı olarak işletmelere fayda sağlayacak sonuç ve öneriler ortaya çıkmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Konaklama işletmelerinde çatışma yönetimi ve çatışmanın çözümlenmesinde iletişim faktörünün önemi Alanya yöresinde beş yıldızlı otellerde bir uygulama en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik en_US
dc.contributor.consultantID Ufuk Durna en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım