Akdeniz Üniversitesi DSpace

Müzelerin eğitim fonksiyonlarına yönelik müze yöneticilerinin tutum ve fikirleri

Show simple item record

dc.contributor.author Yılmaz, Özden
dc.date.accessioned 2022-06-13T11:28:07Z
dc.date.available 2022-06-13T11:28:07Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5425
dc.description.abstract Müze yöneticilerinin müzelerin eğitim fonksiyonlarına yönelik tutum ve fikirleri konulu bu çalışmada, müze yöneticilerinin müze eğitimi konusundaki yaklaşımları araştırılmıştır.Araştırmanın evrenini T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğüne bağlı 101 adet müze müdürlüğü ve 141 adet özel müze oluşturmaktadır. Buna göre T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğüne bağlı 43 adet müze müdürlüğü ve 7 adet Özel müze müdürlüğüne araştırmacı tarafından geliştirilen Müzecilikte Eğitim Ölçeği (MEÖ) isimli anket uygulanmıştırİki bölümden oluşan anketin birinci bölümünde müze yöneticilerinin demografik özellikleri İkinci bölümde ise müzelerin eğitim fonksiyonlarına yönelik önermeler sunulmuştur.Araştırmada tarama modellerinden tekil ve ilişkisel tarama modelleri kullanılmıştır. Soruların yanıtlanma durumu yüzde ve frekans çözümlemesi ile irdelenmiştir.Ankette yer alan yöneticilerin demografik özelliklerinin müzecilikte eğitim ölçeği bakımından incelendiğinde faktör analizi, t testi ve varyans analizi uygulanmıştır.Yapılan faktör analizi sonucunda, ölçeğin dört faktörden oluştuğu gözlenmiştir. Bu faktörler aşağıda yer almaktadır:Faktör 1: Müzelerin müfredata ek olarak kullanılması gerektiği,Faktör 2: Müzelerin eğitim amaçlı kullanılması konusundaki yeterliliği,Faktör 3: Müzelerin eğitim kurumu olması,Faktör 4: Müzelerin eğitimde etkili kullanılması için bakanlık düzeyinde reform gerektiğidir.Soruların tamamı değerlendirildiğinde t-testi ve varyans analiz sonuçları istatistik olarak önemli değildir. Tek tek sorular dikkate alınarak yapılan Mann Whitney U testi sonucunda belirli sorularda rank ortalamaları arasındaki farklar istatistik olarak önemlidir. Bunlar; cinsiyet özelliği, tecrübe özelliği, atölye durumu ve müze tipidir. Tek tek sorular dikkate alınarak yapılan Kruskal-Wallis test uygulandığında belirli sorularda yaş gruplarının rank ortalamaları arasındaki farklar istatistik olarak önemlidir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Müzelerin eğitim fonksiyonlarına yönelik müze yöneticilerinin tutum ve fikirleri en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Müzecilik en_US
dc.contributor.consultantID Günseli Orhon en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account