Akdeniz Üniversitesi DSpace

İlköğretim okullarında yöneticilerin insan kaynakları yönetimi işlevlerini yerine getirebilme yeterlilikleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki

Show simple item record

dc.contributor.author Karaca, Didem
dc.date.accessioned 2022-05-09T13:14:01Z
dc.date.available 2022-05-09T13:14:01Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5147
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin insan kaynakları yönetimi yeterlilikleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerini bulmak ve bu düzeyler arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Böylece, eğitim kurumlarındaki yöneticilerin, günümüzün gelişen değerlerinden olan insan kaynakları yönetimi yeterliliklerine sahip olmasını sağlamak ve öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarını yükseltmek için, yetkililerle ve araştırmacılara öneriler sunulması amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini, 2008?2009 eğitim öğretim yılında Antalya il merkezi sınırları içinde bulunan ilköğretim okullarında görevli 369 yönetici ile 3980 öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Antalya il merkezinde oransız küme örnekleme yolu ile belirlenmiş 101 yöneticisi ile 403 öğretmeninden oluşmuştur.Yöneticilerin insan kaynakları yönetimi yeterliliklerine ilişkin veriler, araştırmacının geliştirdiği ve beşli likert tipi derecelendirme ölçeğine hazırlanmış 23 maddelik ?Yöneticilerin İnsan Kaynakları Yönetimi Yeterlilikleri Anketi? ile sağlanmıştır.Örgütsel bağlılığa ilişkin veriler, araştırmacının geliştirdiği ve beşli likert tipi derecelendirme ölçeğine hazırlanmış 17 maddelik ?Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığı Anketi? ile sağlanmıştır.Verilerin çözümlenmesinde; aritmetik ortalama, standart sapma, değişkenlerin ikili gruplamasında ttesti, üç veya daha çok gruplamada ise tek yönlü varyans analizi yöntemleri ile denetmenler arasındaki farklı görüşlerin kaynağının belirlenmesi için "LSD" anlamlılık testi uygulanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkileri bulmada ise korelasyon analizi testleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şunlardır:?Öğretmenlerin yöneticilerin insan kaynakları yönetimi yeterliliklerine ilişkin görüşleri ?orta? düzeyde iken yöneticiler görüşleri ?yüksek? düzeydedir.?İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin ve yöneticilerin, öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına ilişkin görüşleri ?yüksek? düzeydedir.?İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin ve yöneticilerin, yöneticilerin insan kaynakları yönetimi yeterliliklerine ilişkin görüşleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına ilişkin görüşleri arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişki vardır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title İlköğretim okullarında yöneticilerin insan kaynakları yönetimi işlevlerini yerine getirebilme yeterlilikleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Kemal Kayıkçı en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account