Akdeniz Üniversitesi DSpace

İlköğretim okulu sınıf ve özel sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin karşılaştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author Toprak, Durak
dc.date.accessioned 2022-04-20T10:00:21Z
dc.date.available 2022-04-20T10:00:21Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/5025
dc.description.abstract Bu çalışmada İlköğretim sınıf ve özel sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin ?iş niteliği ve kendini geliştirme, yönetim ve denetim biçimi, ödentiler, çalışma koşulları ve çalışanlar arası ilişkiler? etkenlerinde; cinsiyet, yaş, kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Antalya il merkezinde özel sınıfı bulunan 31 resmi ilköğretim okulu, örneklem alma yoluna gidilmeyerek çalışma evreni olarak alınmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen iş doyum ölçeği, bu evren üzerinde uygulanarak, 42'si özel sınıf öğretmeni ve 355'i sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 397 öğretmenden veriler elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde t-Testi ve Anova (farklılık durumuna göre, Tukey HSD Testi ve Dunnett C) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre: Sınıf ve özel sınıf öğretmenlerinin genel iş doyum düzeylerinin orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğretmenler, "İş Niteliği ve Kendini Geliştirme", "Yönetim ve Denetim Biçimi", alt boyutlarında yüksek düzeyde, "Çalışma Koşulları","Çalışanlar Arası İlişkiler" alt boyutlarında orta düzeyde, ?Ödentiler? boyutunda düşük düzeyde doyum sağlamışlardır. İlköğretim sınıf ve özel sınıf öğretmenleri; en yüksek doyumu ( =4,02) "İş Niteliği ve Kendini Geliştirme", en düşük doyumu ise ( =1.98) "Ödentiler" alt boyutundan sağlamışlardır. Sınıf ve özel sınıf öğretmenleri arasında sadece ?Yönetim ve Denetim Biçimi? alt boyutunda anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. Özel sınıf öğretmenleri yönetim ve denetim biçimi boyutunda sınıf öğretmenlerinden daha fazla doyum sağlamışlardır. Bununla birlikte cinsiyet, yaş, kıdem ve öğrenim durumu gibi değişkenlerin, sınıf ve özel sınıf öğretmenlerinin çeşitli boyutlarda iş doyum düzeyleriyle ilişkili olarak anlamlı farklılıklar gösterdiğini ortaya koyan bulgulara ulaşılmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title İlköğretim okulu sınıf ve özel sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin karşılaştırılması en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID İlhan Günbayı en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account