dc.contributor.author |
Koç, Onur |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-12T14:38:30Z |
|
dc.date.available |
2021-11-12T14:38:30Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4820 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada TIMSS 2015 Türkiye uygulamasına katılan dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını yordayan değişkenlerin yordama gücü incelenmiştir. Bu değişkenler öğrenci, okul ve sınıf özellikleri olmak üzere üç boyut altında toplanmıştır. Öğrenci özellikleri boyutundaki değişkenler matematiği sevme, matematiğe ilişkin özgüven, matematik öğretimi ile ilgili görüşler ve matematik değeri olarak ele alınmıştır. Okul özellikleri boyutundaki değişkenler okula aitlik, zorbalık ve okula devam olarak ele alınmıştır. Sınıf özellikleri boyutunda ise değişkenler bilgisayar aktiviteleri ve iş tatmini olarak alınmıştır. Matematik başarısı ile ilgili değişkenlerin incelendiği bu araştırmanın türü ilişkisel tarama modelidir. Araştırmanın çalışma grubunu TIMSS 2015 Türkiye araştırmasına 4. sınıf seviyesinde katılan 6456 öğrenci; 8. sınıf seviyesinde katılan 6079 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler TIMSS 2015 matematik başarı testi, öğrenci ve öğretmen veri toplama araçları yardımıyla toplanmıştır. Çoklu doğrusal regresyon analizi ile değişkenlerin 4. ve 8. sınıf öğrencilerinin TIMSS 2015 matematik başarısını yordama düzeyi incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrenci özellikleri boyutunda dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik başarısının %27'sini matematiği sevme, matematiğe ilişkin özgüven ve matematik öğretimine ilişkin görüşler yordamaktadır. Matematiği sevme, matematiğe ilişkin özgüven, matematik öğretimine ilişkin görüşler ve matematik değeri değişkenleri sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarısını açıklamakta yetersizdir. Okul özellikleri boyutunda dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik başarısının %17'sini okula aitlik, zorbalık ve okula devam değişkenleri açıklamaktadır. Sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarısını bu değişkenlerin yordama gücü çok düşüktür. Sınıf özelliklerinden bilgisayar aktiviteleri ve iş tatmini dördüncü ve sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ile anlamı bir ilişki vermemektedir. Matematik başarısını en çok matematiğe ilişkin özgüven ve zorbalık değişkenleri açıklamaktadır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
4. ve 8. sınıf öğrencilerinin TIMSS 2015 matematik başarısını yordayan değişkenlerin belirlenmesi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Hakan Koğar |
en_US |
dc.contributor.institute |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |