Akdeniz Üniversitesi DSpace

Milli eğitim sisteminde zümre öğretmenler kurulunun işleyişinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri

Show simple item record

dc.contributor.author Aslan, Zehra
dc.date.accessioned 2021-11-11T12:58:24Z
dc.date.available 2021-11-11T12:58:24Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4803
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Antalya ili Finike ilçesinde, "milli eğitim sisteminde zümre öğretmenler kurulunun işleyişinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri" ni incelemektir. Öğretmen, eğitim ve öğretim faaliyetlerinin uygulanmasında, eğitim-öğretimin ürünü olacak öğrenciyle doğrudan temas eden ve "eğitim ve öğretim yaşantılarını" öğrenciyle birlikte yaşayan kişidir. Zümre toplantıları; ders yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda yapılır. İhtiyaç duyulması halinde eğitim kurumu müdürü/zümre başkanının çağrısı veya üyelerin salt çoğunluğunun yazılı talebi üzerine eğitim kurumu zümre toplantılarında alınan kararların ve varsa yeni gündem maddelerinin görüşülmesi amacıyla aynı esas ve usulle ara zümre toplantıları yapılır. Bu çalışmada konu ile ilgili literatür çalışması ile birlikte uygulanmış olunan alan araştırması çalışması da eklenerek, zümre öğretmenler kurulunun işleyişinde karşılaşılan sorunların neler olduğunu tespit edilip, sorunlar ile ilgili çözüm önerileri sunulmuştur. Bu çalışmada, nitel araştırma yönteminde ve bütüncül çoklu durum çalışması olarak desenlenmiştir. Çalışma grubu 16 öğretmenden oluşmuştur ve veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilip uygulamıştır. Çalışmanın geçerliliğini sağlamak üzere iki akademisyenin soru formunu incelemesi sağlanmış ve görüşleri doğrultusunda düzeltmeler yapıldıktan sonra pilot çalışma yapılarak nihai form elde edilmiştir. Sonuç olarak, zümre öğretmenler kurulu toplantılarında planlamaya ilişkin yaşanan sorunların başında ortak karar alma ve etkileşim sorunu olduğu gözükmektedir. İkinci sorunun ise uygulamaya ilişkin sorunlar olduğu gözükmektedir. Bu sorun esasında alınan kararların kagıt üzerinde kalmasından kaynaklanmaktadır. Karşılaşılan diğer bir sorun ise iletişim sorunudur. Hem öğretmenler arasında hem de kurul kararları arasında yaşanan bir iletişim sorunun varlığı tespit edilmiştir. Son olarak, öğretmenler taraftan verilen çözüm önerilerinin değerlendirilmesi yapıldığında, en fazla önerinin ortak etkinlikler olduğu gözükmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Milli eğitim sisteminde zümre öğretmenler kurulunun işleyişinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Programı en_US
dc.contributor.consultantID Ali Sabancı en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account