Akdeniz Üniversitesi DSpace

PISA 2015 matematik okur-yazarlığı testinin farklı dilleri konuşan ülkeler arasında ölçme değişmezliğinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Asar, Esma
dc.date.accessioned 2021-11-09T08:30:20Z
dc.date.available 2021-11-09T08:30:20Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4773
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, PISA 2015 Matematik okuryazarlığı testinin farklı dilleri konuşan ülkeler arasında ölçme değişmezliğinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modeli ile yürütülen bu araştırmada 54 numaralı kitapçık kullanılmış ve araştırmaya, farklı dilleri konuşan 12 ülke ve 2816 öğrenci dahil edilmiştir. İlk olarak bütün gruplar için ayrı ayrı doğrulayıcı faktör analizi uygulanarak, ölçme modelinin bütün gruplarda doğrulandığı belirlenmiştir. Ardından kovaryans matrislerinin eşitliğini test etmek için ölçme değişmezliğinin aşamaları sırası ile uygulanmıştır. Modelin yapısal ve metrik değişmezlik aşamasını sağladığı ancak ölçek değişmezliği aşamasını sağlamadığı görülmüştür. Böylelikle analiz sonuçlandırılmış ve araştırma sonuçları, farklı dilleri konuşan 12 ülke arasında ölçme değişmezliğinin sağlanmadığını göstermiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title PISA 2015 matematik okur-yazarlığı testinin farklı dilleri konuşan ülkeler arasında ölçme değişmezliğinin incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme en_US
dc.contributor.consultantID Hakan Koğar en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım