Akdeniz Üniversitesi DSpace

Matematik eğitiminde problem kurma yaklaşımına dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Yılmaz, Ramazan Cihan
dc.date.accessioned 2021-11-05T12:25:59Z
dc.date.available 2021-11-05T12:25:59Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4752
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, matematik eğitiminde problem kurma yaklaşımına dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Problem kurma yaklaşımı ile gerçekleştirilen matematik öğretimine yönelik olarak 8. sınıf düzeyinde yapılan bu araştırma da ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Antalya ili, Serik İlçesinde bulunan Gedik Ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. 30 öğrenci deney grubunu, 30 öğrenci de kontrol grubunu oluşturmak üzere çalışma grubu toplam 60 öğrenciden oluşmaktadır. Uygulama sürecinde deney grubunda yer alan öğrencilere problem kurma yaklaşımı ile öğretim yapılırken, kontrol grubunda yer alan öğrencilere öğretmene ve ders kitabına bağlı kalınarak sunuş yoluyla öğretim gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması için her iki gruba da araştırmacı tarafından 8. sınıf üçgenler ünitesinden hazırlanan başarı testi, öğretim uygulamasından önce ön test, öğretim uygulamasından sonra da son test olarak uygulanmıştır. Toplanan veriler araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda kontrol ve deney grubunun son test puan ortalamaları, ön test puan ortalamalarından anlamlı derece de yüksek çıkmıştır. Deney ve kontrol grubunun son test puanları arasında anlamlı farklılık olup olmadığı incelendiğinde; deney grubu ve kontrol grubu öğrencileri arasında deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Matematik eğitiminde problem kurma yaklaşımına dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Sinem Sezer Evcan en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account