Akdeniz Üniversitesi DSpace

Dördüncü sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Gökçe, Arife
dc.date.accessioned 2021-11-04T16:36:26Z
dc.date.available 2021-11-04T16:36:26Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4742
dc.description.abstract Bu araştırma, dördüncü sınıf Fen Bilgisi Eğitimi ve Matematik Eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını ve çeşitli değişkenlerle (cinsiyet, yaş aralığı, öğrenim görmekte olduğu bölüm, bölümü tercih sırası, mezun oldukları lise türü, ailede ya da yakın çevrede öğretmen olup olmaması, ailede üniversite okumuş/okuyan olup olmaması, yaşadığı ortam, ailenin yaşadığı yerleşim birimi ve aylık harcama miktarı, haftalık çalışılan ders saati, sınav takviye) ilişkilerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada yöntem olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2017-2018 Eğitim Öğretim yılı Bahar dönem içerisinde Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören dördüncü sınıf öğretmen adaylarının tamamını kapsamaktadır. Araştırmanın örnekleminde ise Fen Bilgisi Eğitimi ve Matematik Eğitimi Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan 180 öğretmen adayı yer almıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarına araştırmacı tarafından hazırlanan ''Kişisel Bilgi Formu'' ve Üstüner (2006) tarafından hazırlanan ''Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği'' uygulanmıştır. Verilerin normal dağılım koşulunu sağladıkları tespit edilmiş ve betimleyici analizler yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde bağımsız t testi analizi, varyans analizi (ANOVA), kümeleme analizi, Ki-kare analizi, Sidak ikili karşılaştırma testi ve korelasyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Ayrıca soru gruplarının güvenilirlik düzeylerinin incelenmesi amacı ile güvenilirlik analizi ve faktör yapısını tespit etmek amacı ile Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA) uygulaması yapılmıştır. Araştırmada manidarlık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmada Fen Bilgisi Eğitimi ve Matematik Eğitimi öğretmen adaylarının genel olarak öğretmenlik mesleğine yönelik ''olumlu'' bir tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının cinsiyet, yaş aralığı, öğrenim görmekte olduğu bölüm, tercih sırası, sınav takviye, haftalık çalışılan ders saati, lise türü, ailede ve yakın çevrede öğretmen olup olmaması, ailede üniversite okumuş/okuyan olup olmaması, yaşadığı ortam, ailenin yaşadığı yerleşim birimi ve aylık harcama miktarı değişkenine göre anlamlı farklılık saptanmamış. Ancak katılımcıların haftalık ders çalışma saatlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutum grupları üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim, Öğretmenlik Mesleği, Fen Bilgisi, Matematik Öğretmenliği, Öğretmen Adayları, Tutum, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum en_US
dc.title Dördüncü sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Hakan Sert en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account