Abstract:
Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan öğretmenlerin öğrencilerinin eğitiminde velilerden üstlenmelerini bekledikleri görevlere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Antalya ili Konyaaltı, Muratpaşa ve Kepez ilçelerinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışmakta olan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırma nitel bir çalışma olup, olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmada veriler, yaklaşık 30 dakikalık bireysel görüşmelerle, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Katılımcıların izni alınarak kaydedilen ve saha sonra araştırmacı tarafından yazılı metne dönüştürülen görüşmelerden elde edilen veriler, içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin görüşlerini yansıtan bulgular içermekte olup, bu bulgular, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışan öğretmenlerin, karşılaştıkları sorunlara, velilerden beklentilerine ve sorunların çözümü için izledikleri yollara dair ipuçları sunmaktadır.