dc.description.abstract |
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı'nda şiir, hikâye ve denemeleriyle tanınan, aynı zamanda hem çocuklar hem de sevgi şairi olarak anılan Ceyhun Atuf Kansu bir çocuk doktorudur. Eserleri ve mesleği göz önüne alındığında Ceyhun Atuf Kansu'nun öğrencisinden öğretmenine, çocuğundan yaşlısına bütün Anadolu insanına çeşitli yönlerden hizmet etmeyi amaçladığı görülmektedir. Bu hizmet esnasında Atatürk'ün çizmiş olduğu yolda, onu anlamanın verdiği güçle eserlerini verirken toplumu eğitmeyi amaçlamıştır. Ceyhun Atuf Kansu, Anadolu insanının yaşantısına uzaktan değil, mesleğinin vermiş olduğu sorumlulukla birebir dahil olmuş, eserlerinde Anadolu insanın yaşam mücadelelerini, geçim sıkıntılarını, acılarını, hastalıklarını, özlemlerini, sevinçlerini coşkulu bir söyleyişle, yalın ve akıcı bir Türkçe ile dile getirmiştir. Kansu, ulusal kurtuluş savaşının bütün değerlerini bir öğretmen gibi eserlerinde aktarmaya çalışmıştır. Gezip gördüğü Anadolu'yu sadece coğrafi olarak tasvir etmekle kalmamış, aynı zamanda Anadolu'nun tarihî gerçeklerine, kültürel ve sanatsal yapısına da değinerek toplumsal belleği canlı tutmayı ve bu yolla Atatürk devrimlerinin ve Cumhuriyet değerlerinin çizgisinden ayrılmamayı her zaman çözüm önerisi olarak göstermeye çabalamıştır. Bu çalışmada, Kansu'nun hayatı ve kaleme aldığı eserler üzerinden eğitim ile ilgili düşünceleri ele alınmaya çalışılmıştır. Çalışma arşiv tarama ve doküman analizi yöntemleriyle yapılmıştır. Bu yöntemler çerçevesinde Ceyhun Atuf Kansu'nun eğitimci sanat anlayışının eserlerine nasıl yansıdığı, şiirlerinde, hikâyelerinde ve denemelerinde eğitim unsurlarının nasıl işlendiği incelenmiştir. |
en_US |