Akdeniz Üniversitesi DSpace

Matematik öğretiminde dinamik geometri yazılımları kullanımının öğrencilerin matematik başarısına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Hot, Mehmet Erdem
dc.date.accessioned 2021-11-03T07:55:18Z
dc.date.available 2021-11-03T07:55:18Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4716
dc.description.abstract Bu araştırma, ilköğretim 5. sınıf "Üçgenler ve Dörtgenler" konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımları Geogebra (GGB) ve Geometer's Sketchpad (GSP) kullanımının öğrencinin akademik başarısına ve matematik dersine karşı geliştirdiği tutuma etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Antalya ili Demre ilçesi 80. Yıl Cumhuriyet Ortaokulunda öğrenim gören 87 tane 5. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma kapsamında GGB ve GSP yazılımları kullanılarak dinamik etkinlikler hazırlanmış ve deney gruplarında üç hafta boyunca bu etkinlikler kullanılmış, kontrol grubunda ise ders kitabına bağlı kalınarak ders işlenmiştir. Araştırmanın uygulama süreci toplamda 57 saat sürmüş ve öğrencilere uygulama öncesi ve sonrası Matematik Başarı Testi (MBT) ve Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ) uygulanmıştır. Elde edilen veriler tek yönlü varyans analizi ve bağımsız örneklemler t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda incelenen MBT son test sonuçlarına göre Geogebra Deney Grubunun akademik başarı açısından diğer iki gruba göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, Sketchpad Deney Grubunun ise akademik başarı yönünden yalnızca kontrol grubuna göre anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. MTÖ sonuçları incelendiğinde ise Geogebra Deney Grubu ve kontrol grubunun matematiğe karşı tutumlarında anlamlı bir farklılık gözlenmezken GSP Deney Grubunun matematiğe karşı tutumunda anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmanın verilerinden yararlanarak matematik öğretiminde dinamik geometri yazılımı kullanımının öğrencilerin akademik başarısını ve matematiğe karşı tutumunu olumlu yönde geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Matematik öğretiminde dinamik geometri yazılımları kullanımının öğrencilerin matematik başarısına etkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Sevda Barut en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım