Akdeniz Üniversitesi DSpace

Prematüre bebek bakımına yönelik hazırlanan web tabanlı ve bireysel eğitim programının annelerin öz güven gücüne etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Gök, Pelin Yurtsever
dc.date.accessioned 2021-08-19T14:07:01Z
dc.date.available 2021-08-19T14:07:01Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/4045
dc.description.abstract Araştırmanın amacı prematüre bebek bakıma yönelik hazırlanan web tabanlı ve bireysel eğitim programının annelerin öz güven gücüne etkisini incelemektir. Yöntem: Araştırma Eylül 2015-Mayıs 2018 tarihleri arasında Konya Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi ve Yenidoğan Servisinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma deneysel olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini ilk bebeği prematüre olan 84 anne oluşturmuştur. Örnekleme dâhil edilme kriterlerine uyan anneler web tabanlı eğitim grubu ve bireysel eğitim grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Web tabanlı eğitim grubuna rutin taburculuk eğitimi ve bir ay süresince web tabanlı taburculuk eğitimi alan anneler, bireysel eğitim grubunu rutin taburculuk eğitimi ve eğitim kitapçığı verilen anneler alınmıştır. Web sayfasının kalitesi DISCERN ölçeği ile içeriği ise web sayfası içeriği değerlendirme formu aracılığıyla 8 uzman tarafından birbirinden bağımsız olarak değerlendirilmiştir. Web sayfasının kullanılabilirliği ve içeriği sistem kullanılabilirlik ölçeği (System Usability Scale-SUS) ve web sayfasının içeriğini değerlendirme formu kullanılarak 46 anne tarafından değerlendirilmiştir. Araştırmada annelerin öz güvenleri Pharis öz güven ölçeği kullanılarak ölçülmüştür. Bulgular: DISCERN ölçeğinde bulunan 15 sorunun ortalaması 5 üzerinden 4.43±0.46 bulunmuştur. Ölçeğin sınıf içi kolerasyon katsayısı (ICC)=0.84, p=0.000 saptanmıştır. Web sayfasının içeriği uzmanlardan 4 üzerinden ortalama 3.37±0.43 puan almıştır. Uzman görüşleri arasındaki sınıf içi kolerasyon katsayısı 0.94, p=0.000 saptanmıştır. Web sayfasının kullanılabilirliği ortalaması 100 üzerinden 86.47±14.64 bulunmuştur. Web tabanlı eğitim alan annelerin öz güven puanlarının eğitim öncesine göre anlamlı derecede arttığı görülmüştür (p=0.001). Sonuç: Web sayfasının yararlı, kullanışlı ve güvenilir eğitim sitesi olduğu kanıtlanmış olup anneler tarafından etkin bir şekilde kullanılmıştır. Web sitesini kullanan ilk bebeği prematüre olan annelerin öz güven durumlarında olumlu düzeyde artış saptanmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject prematüre, bireysel eğitimi, web tabanlı sağlık eğitimi, özgüven, yenidoğan hemşiresi en_US
dc.title Prematüre bebek bakımına yönelik hazırlanan web tabanlı ve bireysel eğitim programının annelerin öz güven gücüne etkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Hemşirelik en_US
dc.contributor.consultantID Emine Efe en_US
dc.contributor.institute Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account