dc.contributor.author |
Oluk, Pelin |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-10T09:18:33Z |
|
dc.date.available |
2021-08-10T09:18:33Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3929 |
|
dc.description.abstract |
Günümüz işletmelerinin en önemli amaçlarından biri sürdürülebilir rekabetçi ortamda varlığını korumaktır. İşletmelerin varlıklarını sürdürebilmek uluslararası pazarlarda paylarını artırabilmek için sürekli mücadele içinde olmaları gerekmektedir. Bu rekabet ortamında yüksek peformans elde edebilmeleri, pazardan pay alabilmeleri, verimliliklerini artırmaya, iş yaşamının niteliği yükseltmeye ve geliştirmeye bağlıdır. Diğer bir deyişle işletmelerin stratejik amaç ve hedeflere ulaşabilmeleri için çalışanların nasıl daha etkin bir şekilde yönetebilecekleri, iş yaşamlarında daha mutlu, daha üretken olabilmeleri konusunda da ne yapıldığı, ne yapılabileceği ve ne yapılması gerektiği sorularına cevap vermelidir. Bu nedenledir ki; işletmelerdeki insan unsuru sürekli olarak yönetici ve araştırmacıların inceleme konusu olmuştur. Özellikle hizmet sektöründeki bir işletmenin verimli çalışmasında işgücünün önemi çok büyüktür; öyleki bu önem otel işletmelerinde çok daha önemli olmaktadır. Bu nedenle otel işletmelerinin maksimum verimliliği elde edebilmeleri için işletme içinde işgücünün üretkenliğini artıracak çalışanları işletme ile bütünleşerek daha etkin, daha üretken aynı zamanda çalışan mutluluğuna ulaşan bir işletme olması için gereken çaba ortaya konmalıdır. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde çalışan kişilerin algıladıkları örgütsel desteğin, öznel iyi oluş üzerindeki etkisi ve bu etkinin gücünü belirlemede örgütsel adaletin aracılık rolünü ortaya koymak temel amaç olarak belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini Denizli'de bulunan 5 ve 4 yıldızlı otel işletmelerinde çalışanlar oluşturmaktadır. Çalışmanın otel işletmelerinde yapılmasının nedeni turizm işi gerçekleştirilen bu işletmelerde kesintisiz hizmet sunulması nedeniyle çalışanlar arası ilişkilerin ve etkileşimlerin çok yoğun olması ve bu durumun sektörün kültürünü ve çalışanlarını etkileyecek kadar karakteristik olmasıdır. Yapılan araştırma sonucunda algılanan örgütsel destek ile öznel iyi oluş arasında adaletin aralık rol oynadığı saptanmıştır. Ayrıca algılanan örgütsel destek ve öznel iyi oluş değişkenlerinin ayrı ayrı adalet algıları üzerindeki etkisine de araştırma kapsamında yer verilmiştir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Algılanan örgütsel destek ve öznel iyi oluş arasındaki ilişkide adalet faktörünün aracılık rolü : Konaklama sektöründe bir araştırma |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Turizm İşletmeciliği |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
V. Rüya Ehtiyar |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |