dc.contributor.author |
Aktaş, Doğancan |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-06T08:45:35Z |
|
dc.date.available |
2021-08-06T08:45:35Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3879 |
|
dc.description.abstract |
Sinema her döneminde üretimi zor bir konumda, belirli merkezlerin etrafında var olmuştur. Bu çalışmanın amacı film üretim yöntemleri noktasında alternatif bir yolun var olabileceğine dikkat çekmek ve bu alternatif yöntemlere ışık tutmaktır. Türk Sineması'nda kâr odaklı salt ticari kaygılar ile film üretimleri yapan yapımcılar artmaktadır. Ticari kaygılar dışında hayata geçirilen filmlerin, bireysel çabalardan ibaret olduğu söylenebilir. Ticari kaygılarla yapılan sinema, tek tipleşmeye sebep olmakta ve sinemamızda yaratıcı filmlerle karşılaşma ihtimalimizi ortadan kaldırmaktadır. Bağımsız yapım olanaklarını ele alan bu çalışmada; sinemada alternatif yapım teknikleri araştırılmış ve Türkiye'den örnekleri incelenmiştir. Bu amaçla detaylı bir literatür taramasının ardından Türkiye'de sinema sektöründe alternatif sinema tekniklerini kullanarak başarılar elde etmiş sinemacılar ile derinlemesine görüşme/mülakat yöntemi kullanılarak görüşmeler yapılmış ve Türk Sinema sektörünün içinde bulunduğu duruma ilişkin saptamalarda bulunulmuştur. Alternatif sinema yöntemleriyle ortaya çıkan üretim tekniklerinin işlevselliği ortaya konarak, hakim üretim merkezleri dışındaki bağımsız, alternatif üretim mekanizmaları incelenmiştir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Alternatif sinema tekniklerinin Türkiye’deki örnekleri |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Radyo Televizyon ve Sinema |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Sibel Karaduman |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |