Akdeniz Üniversitesi DSpace

Intagram’da nüfuz pazarlaması (Influencer Marketing) ve doğal reklamlar üzerine betimleyici bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Kolcuoğlu, Rüya Aybatmaz
dc.date.accessioned 2021-08-03T08:42:19Z
dc.date.available 2021-08-03T08:42:19Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3821
dc.description.abstract İnternet teknolojilerinin gelişip yaygınlaşması reklamların hedef kitlelere ulaşmasında da bazı değişimleri beraberinde getirmiştir. Geleneksel medyanın alışık olduğumuz reklam formatlarının aksine sosyal medyada kullanılmaya başlanan yeni pazarlama iletişimi uygulamaları yeni reklam çeşitlerinin oluşmasını sağlamıştır. Bu reklam çeşitlerinden bir tanesi de doğal reklamlardır. Çevrimiçi ortamda nüfuzlu kişilerin pazarlama amaçlarına hizmet edecek şekilde kullanılmasıyla nüfuz pazarlaması kavramı ortaya çıkmıştır. Sosyal medya fenomenleri olarak bilinen nüfuzlu kişiler paylaştıkları içeriklerle binlerce hatta milyonlarca kişiye anında erişebilmektedir. Bu bağlamda araştırmada sosyal medya araçlarından Instagram'da nüfuzlu kişiler olan fenomenler tarafından paylaşılan doğal reklam içeriklerinin takipçi tüketiciler tarafından nasıl algılandığı sorusu sorulmaktadır. Aynı zamanda Instagram, reklam ve takipçiler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak, reklam verenler ve ajansların da bakış açılarına yer vererek Instagram'ın içinde bulunduğu ilişki ağını Aktör-Ağ Teorisi'ne dayanarak ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde sosyal medya kavramı ayrıntılı olarak incelenmekte, ikinci bölümünde doğal reklam ve nüfuz pazarlaması kavramı hakkında literatür bilgileri sunulmaktadır. Çalışmanın araştırma bölümü üç yöntemi içermektedir. Araştırmanın evrenini Instagram uygulamasını aktif kullanan ve Instagram'da en az bir fenomen takip eden kullanıcılar oluşturmaktadır. Birinci yöntem olarak, sosyal medya araçlarından Instagram'da fenomenler aracılığıyla dağıtımı sağlanan doğal reklam içeriklerinin 18-24, 25-35 yaş gruplarındaki tüketiciler üzerindeki etkilerini anlamaya yönelik derinlemesine bilgi edinmeyi amaçlayan odak grup çalışması yapılmıştır. İkinci yöntem olarak ise odak grup katılımcılarının takip ettiği fenomenlerin paylaşımlarından seçilen doğal reklam örneklerinin görsel gösterge bilimsel içerik analizi ile düzanlam ve yananlamları belirlenerek nüfuz pazarlamasına örnek teşkil eden paylaşımlar ortaya çıkarılmıştır. Üçüncü olarak bir ajans ve bir reklam verenin nüfuz pazarlamasıyla ilgili bakış açılarını anlamak üzere nitel araştırma yöntemlerinden görüşme ile veriler toplanmış ve yorumlanmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Sosyal Medya, Instagram, Nüfuz Pazarlaması, Nüfuzlu Kişi, Doğal Reklam en_US
dc.title Intagram’da nüfuz pazarlaması (Influencer Marketing) ve doğal reklamlar üzerine betimleyici bir araştırma en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Halkla İlişkiler ve Tanıtım en_US
dc.contributor.consultantID Figen Ebren en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account