Akdeniz Üniversitesi DSpace

Milli sinemada din dili : Yücel Çakmaklı filmografisi örnekliği

Show simple item record

dc.contributor.author Kesenci, Merve
dc.date.accessioned 2021-08-02T12:48:27Z
dc.date.available 2021-08-02T12:48:27Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3812
dc.description.abstract Bu çalışma, "Milli Sinema'da Din Dili: Yücel Çakmaklı Filmografisi Örnekliği" adını taşımaktadır. Türkiye'de ilk örnekleri 1970 yılında ortaya çıkan Milli Sinema akımı, milli ve manevi değerleri sinemada yansıtmak amacını taşır. Yücel Çakmaklı ise Milli Sinema akımının ilk örneklerini vermiş öncülerindendir. Gençlik yıllarından itibaren yazıları ve asistanlığıyla sinema üzerinde çalışan Çakmaklı, Birleşen Yollar filmi ile yönetmenliğe geçmiştir. Çakmaklı, hayatı boyunca birçok filme ve TV dizisine imza atmıştır. Çakmaklı, eserlerinde düşünce yapısını ortaya koymaya çalışmış ve sinemayı bir araç olarak ele almayı amaçlamıştır. Filmlerinin tamamı Milli Sinema adı altında ele alınan Çakmaklı'nın sinema filmleri araştırma alanımızın kapsamını teşkil etmektedir. Çalışmamız, giriş, üç bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Giriş bölümünde çalışmamızın amacı, kapsamı, kaynakları ve yöntemi açıklanmıştır. Aynı zamanda sinemanın önemi ve günümüz Türkiye'sindeki gelişimine de yer verilmiştir. İlk bölümde, Yücel Çakmaklı'nın hayatı, düşünce yapısı ve eserlerine geniş yer verilmiş; ikinci bölümde, Türkiye'deki sinema serüveni üzerinden Milli Sinema tartışmaları ele alınarak, diğer Milli Sinema temsilcilerinin eserlerine değinilmiştir. Üçüncü ve son bölümde ise Çakmaklı'nın sinema filmleri üzerinden din dili çerçevesinde bir okuma yapılmıştır. Bu okuma çalışmamızda din felsefesi konularından olan, din-sanat-estetik ilişkisi, din, Tanrı, kötülük, ahlak ve tarih algısı başlıkları altında filmlerin incelenmesi olarak yer almıştır. Sonuçta ise Çakmaklı'nın filmlerinin genelde din felsefesi ana konuları özelde ise din dili açısından incelenmesinin bulguları olan Türkiye'de milli ve manevi değerleri işlemek suretiyle sinemayı araç olarak kullanmanın sinemanın sanatının neresinde durduğu ve günümüzde dini değerleri işleyen sinema filmlerinin neden devam etmediği sorununa değinilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Milli sinemada din dili : Yücel Çakmaklı filmografisi örnekliği en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Felsefe ve Din Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Rıfat Atay en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account