Akdeniz Üniversitesi DSpace

An evaluation of teacher domain-specific knowledge test for teacher candidates of English in Turkey

Show simple item record

dc.contributor.author Aktuğ, Ceyda Sert
dc.date.accessioned 2021-07-26T09:03:10Z
dc.date.available 2021-07-26T09:03:10Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3731
dc.description.abstract Türkiye'de öğretmen adayları devlet okullarına İngilizce öğretmeni olarak atanabilmek ve bu okullarda çalışabilmek için Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) ve Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) sınavlarına girmek ve zorunlu olan bir mülakata katılmak durumundadırlar. Ancak, bu sınavlardan ve mülakattan geçerli not alanlar ancak öğretmen olarak atanabilmektedir Bu süreç eğitim işgücünü şekillendirmek için oldukça önemli olmasına rağmen bu konu üzerine yapılan çalışmalar yetersizdir. Bu çalışma Öğretmenlik Alan Testinin karma metot araştırma yoluyla analizini sunmayı amaçlamaktadır. Çalışma için gerekli olan nitel veriyi toplayabilmek için uzmanlara danışılmış ve ÖABT hakkında SWOT analiz yöntemi kullanılarak sınavın güçlü, zayıf, fırsat ve tehdit yaratan yönleri hakkında görüşlerini paylaşmaları istenmiştir. Sekiz uzman bu çalışma için gerekli nitel veriyi sağlamış ve bu testin olumlu ve olumsuz etkilerini vurgulamışlardır. Uzmanlardan bazıları ile mülakat yapılmış ve görüşme için müsait olmayanlar için araştırmacı tarafından SWOT'a göre hazırlanmış olan uzman görüş formları üzerinden görüşlerini bildirmişlerdir. Uzmanların belirttiği noktalara göre temalar oluşturulmuş ve frekanslar belirlenmiştir. Daha sonra, bu temalarla ilgili olarak kodlar oluşturulmuş ve nicel veri toplayabilmek için bir anket oluşturulmuştur. SWOT analizine göre elde edilen verilerle geliştirilen bu ölçme aracı bir devlet üniversitesinde okuyan İngilizce öğretmen adayları (N=92) üzerinde pilot çalışma ile uygulanmıştır. Anket 35 maddeden oluşmaktadır ve iç tutarlılığı Cronbach alfa katsayısı kullanılarak ölçülmüş ve yüksek seviyede güvenirlik hesaplanmıştır (α=0.80). Bunu takiben, ÖABT'ye girmeyi planlayan İngilizce öğretmen adaylarının ÖABT hakkındaki görüşlerini alabilmek için daha büyük bir öğretmen adayı grubu (N=275) gönüllülük esasıyla anketi cevaplayarak çalışmaya katılmışlardır. Sonuçlar, katılımcıların ÖABT'nin gerekliliğine ve teorik bilgilerini ölçmesi açısından etkililiğinden memnun olmalarına ve bilgilerini ölçmede standart bir araç olduğunu düşünmelerine rağmen, kapsam geçerliliği hakkında endişelerinin olduğunu ve ÖABT'nin öğretmenlik uygulaması bölümünü ve öğretme becerilerini göz ardı ettiği konusunda hemfikir olduğunu göstermektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title An evaluation of teacher domain-specific knowledge test for teacher candidates of English in Turkey en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department English Language Teaching en_US
dc.contributor.consultantID Hatice Sezgi Saraç en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account