dc.contributor.author |
Asma, Burak |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T08:35:06Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T08:35:06Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3728 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, LYS-5 (Lisans Yerleştirme Sınavı) İngilizce testinin İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin hedef dilin dört becerisindeki dil becerilerini yordama durumunu ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla, çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden yordayıcı korelasyonel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu Türkiye'nin güneyinde büyük bir şehirdeki devlet üniversitesinin İngiliz Dili Eğitimi Bölümü'ne yeni başlayan ya da hâlihazırda bu bölümde okuyan 81 İngiliz Dili Eğitimi öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada kullanılan veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ve dört dil becerisini ölçen İngilizce Yeterlilik Testi (İYT) aracılığıyla toplanmış, toplanan veriler uygun analiz teknikleri kullanılarak öğrencilerin LYS-5 İngilizce testi sonuçlarıyla karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, LYS-5 İngilizce testi öğrencilerin İYT'deki toplam puanları açısından anlamlı bir yordayıcısıdır. Ancak, bu iki puan arasında düşük düzeyde bir ilişki vardır. Her bir beceriye ait puanların analizi sonucunda LYS-5 İngilizce testi öğrencilerin okuma becerilerindeki başarısını anlamlı bir şekilde açıklamasına rağmen arasındaki ilişki düzeyi orta olarak bulunmuştur. Bu çalışmanın diğer dikkat çeken bulgusu dinleme, yazma ve konuşma becerisiyle ilgilidir. Analiz sonuçları LYS-5 İngilizce testinin dinleme, yazma ve konuşma becerilerini anlamlı bir şekilde yordamadığını göstermektedir. Ayrıca, hazırlık programına katılan öğrencilerin hazırlık programından muaf olan ya da hazırlık programından muaf olmayıp henüz hazırlık eğitimini almamış öğrencilerden daha yüksek puanlar elde ettiği görülmüştür. Çalışmadan elde edilen bulgular ışığında ya LYS-5 İngilizce testinin içeriğinin hedef dilin dört becerisini kapsayacak şekilde genişletilmesi ya da İngiliz Dili Eğitimi Bölümünün gereklilikleri doğrultusunda alternatif bir test türünün geliştirilmesi önerilmektedir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Examining the relationship between English admisson test (LYS-5) and four language skills of undergraduate students |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
English Language Teaching |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Fatma Özlem Saka |
en_US |
dc.contributor.institute |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |