Akdeniz Üniversitesi DSpace

Modellemeye dayalı fen öğretiminin ortaokul öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirmelerine ve fen kaygılarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Güldal, Canser Gül
dc.date.accessioned 2021-07-09T11:48:23Z
dc.date.available 2021-07-09T11:48:23Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3712
dc.description.abstract Bu çalışmanın adı Modellemeye Dayalı Fen Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Fen Kavramlarını Günlük Yaşamla İlişkilendirmelerine ve Fen Kaygılarına Etkisi olup İlköğretim Anabilim Dalı'nın Fen eğitimi programına dahil olarak Doç. Dr. Mustafa Doğru danışmanlığında Canser Gül Güldal tarafından 2017-2018 eğitim- öğretim yıllarında yazılmıştır. Çalışmanın amacı ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi Dünyamız, Ay ve Yaşam Kaynağımız Güneş ünitesinde Modellemeye dayalı fen öğretimi anlayışı esas alınarak hazırlanmış ders planları ile mevcut öğretim programına göre düzenlenmiş ders planlarının bir hafta pilot çalışma ve ardından 8 hafta boyunca uygulanarak öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirmelerinde ve fene yönelik kaygılarında farklılık olup olmadığını incelemektir. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Antalya ili muratpaşa ilçesinde resmi bir ortaokulun 6A ve 6C sınıflarında bulunan toplam 65 öğrencisine uygulanan bir çalışmadır. Çalışmada 6A grubu deney grubunu, 6C grubu kontrol grubunu temsil etmektedir. Çalışmada deney ve kontrol grupları tam olarak rasgele dağılım ile yerleştirilmediğinden nicel boyutunda yarı deneysel desenin ön test- son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın nitel boyutunda ise fenomenolojik yaklaşım esas alınmıştır. Çalışmanın nicel boyutunda veri toplama aracı olarak öğrencilerin fene yönelik kaygılarını ölçmek amacıyla Güzeller ve Doğru tarafından geliştirilen Fen Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda veri toplama aracı olarak öğrencilerin fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme becerilerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen 10 adet açık uçlu soru kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel verilerin analizi tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) ile yapılmıştır. Nitel veriler ise fenomenolojik yaklaşıma göre hem betimsel hem de içerik olarak analiz edilmiştir. Araştırma nicel bulgularında fene yönelik kaygı düzeyleri arasında kontrol ve deney grupları arasında bir farklılık olmadığı, nitel bulgularında ise fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri açısından deney ve kontrol grupları arasından farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Modelleme, Günlük Yaşam, Kaygı, Fen Kavramları en_US
dc.title Modellemeye dayalı fen öğretiminin ortaokul öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yaşamla ilişkilendirmelerine ve fen kaygılarına etkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Mustafa Doğru en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account