dc.description.abstract |
Bu çalışmada, PISA 2015 Türkiye, Singapur ve Almanya verilerini kullanarak bazı değişkenlerin (SCIEEFF, SCIEACT, SMINS, COOPERATE, CPSVALUE, OUTHOURS, WEALTH, ESCS, ICTRES, IBTEACH, TDTEACH) Fen okuryazarlığı puanına etkisinin ülkelere göre değişim gösterip göstermediği incelendi. Ayrıca bu değişkenlerin etkisinin düşük, orta ve yüksek puan alan öğrencilerde farklı olup olmadığı araştırıldı. Araştırma, PISA 2015 verilerinden yukarıda belirtilen değişkenlerin eksik verileri olan örneklemler silindikten sonra, Türkiye, Singapur ve Almanya için sırasıyla 4.701, 5.322 ve 4.987 öğrencinin verileri kullanılarak yürütüldü. Araştırmada Kantil Regresyon (QR) analizi ve Sıradan En Küçük Kareler (OLS) Regresyon metodu kullanıldı. Analiz sonucunda, SCIEEFF ve TDTEACH değişkenlerinin etkisi Singapur 'da diğer ülkelere kıyasla daha yüksek iken SMINS ve OUTHOURS değişkenlerinin diğer ülkelere oranla daha az etkisi olduğu gözlendi. SCIEACT, ICTRES ve OUTHOURS değişkenlerinin etkisinin Türkiye 'de diğer ülkelere oranla daha yüksek olduğu gözlenirken COOPERATE ve ESCS değişkenlerinin etkisinin Türkiye 'deki öğrencilerde en az olduğu görüldü. SMINS değişkeninin fen başarı puanına etkisinin Almanya 'da en yüksek olduğu görüldü. CPSVALUE değişkeni Almanya 'da düşük, orta ve yüksek puan alan öğrencilerde keskin bir değişim gösterirken Türkiye 'de bu değişkenin fen başarı puanını yordamamakta olduğu gözlendi. COOPERATE değişkeninin etkisi düşük, orta ve yüksek puan alan öğrencilerde Türkiye ve Almanya'da fazlaca bir değişim göstermezken Singapur 'da düşük düzeyde puan alan öğrencilerde etkisinin çok yüksek olduğu görüldü. IBTEACH değişkeni Türkiye 'de en fazla yüksek puan alan öğrencileri etkilerken Singapur 'da bu değişkenin etkisi en fazla düşük düzeyde puan alan öğrencilerde etkilediği görüldü. ICTRES değişkeninin Türkiye 'de orta puan düzeyindeki öğrencileri en fazla etkilediği gözlendi. WEALTH değişkeni Türkiye 'de orta puan alan öğrenciler ile Almanya 'da yüksek puan alan öğrenciler hariç diğer tüm öğrenci gruplarında bu değişkenin fen başarı puanını yordamamakta olduğu görüldü. |
en_US |