Abstract:
Bu araştırmanın amacı Akdeniz Üniversitesinde görev yapan öğretim elemanlarının kariyerlerinde durgunluğa yönelik görüşlerini tespit etmektir. Araştırma nitel ve nicel tekniklerin kullanıldığı karma yöntem araştırma desenindedir. Bu amaç doğrultusunda öğretim elemanlarının kariyerde durgunluğa maruz kalma nedenleri ile kariyerde yaşanan durgunluğa dair görüşlerinin cinsiyet, medeni durum, yaş, unvan, çalışılan örgütteki hizmet süresi, aynı unvandaki hizmet süresi değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırma Akdeniz Üniversitesi merkez yerleşkede 17 farklı fakültede görev yapan 310 öğretim elemanı ile yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğretim elemanlarına araştırmacı tarafından geliştirilen ve sekiz alt boyuttan oluşan Kariyerde Durgunluk Kaynakları Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Çift Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Gruplar arasında anlamlı etkileşimlerin kaynağının saptanması için post –hoc yöntemlerinden Scheffe testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS for Windows 23.0 programı ile analiz edilmiştir. Bulgulara göre araştırmaya katılan öğretim elemanlarından %43.87'sinin kariyerinde durgunluk yaşadığı, durgunluğun ailesel sebeplerinde çocuğun önemli etken olduğu, durgunluğun örgütten kaynaklı sebeplerinde kadro probleminin en önemli etken olduğu ve durgunluk yaşayan bireylerin daha çok doktora sonrası bu sürece girdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretim elemanlarının cinsiyet, medeni durum, yaş, unvan, çalışılan örgütteki hizmet süresi, aynı unvandaki hizmet süresi değişkenlerine göre kariyerde yaşanan durgunlukla ilgili görüşleri arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir.