Akdeniz Üniversitesi DSpace

Fen bilgisi öğretmen adaylarının mesleki öz-yeterlilik inançları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile ilköğretim bölümlerinin karşılaştırılması

Show simple item record

dc.contributor.author Özcan, Cansu
dc.date.accessioned 2021-04-19T12:56:29Z
dc.date.available 2021-04-19T12:56:29Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3137
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inanç düzeyleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutum inançları arasındasındaki ilişkiyi belirlemek ve bu durumu çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu çalışmanın örneklemini, 2016-2017 güz dönemi akademik yılında Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 4. sınıf İlköğretim Bölümü öğretmen adayları ve 1. 2. 3. ve 4. sınıf Fen Bilgisi öğretmeni olmak üzere toplam 505 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Tschannen-Moran ve Woolfok Hoy (2001) tarafından geliştirilen "Öğretmen Özyeterlik Ölçeği" ve Üstüner (2006) tarafından geliştirilen "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Öğretmen adaylarına ait verilerin analizinde Betimsel analizler, Tek yönlü ANOVA, bağımsız gruplar t-Testi ve Pearson Korelasyondan yararlanılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inanç düzeyleri cinsiyet, yaş, mezun olunan lise, akademik başarı (gano), bölüm, yaşadığı yer değişkenlerine ait anlamlı bir fark olmadığı bulunmuştur. Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum inancı, cinsiyet ve akademik başarı (gano) açısından anlamlı bir farkın olduğu; yaş, mezun olunan lise, bölüm ve yaşadığı yer değişkenleri açısından anlamlı bir fark olmadığı sonucu çıkmıştır. Son olarak, öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inancı ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutum inancı arasında negatif orta düzeyde bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır (r=-392). en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Öz-yeterlik, Öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik, Tutum en_US
dc.title Fen bilgisi öğretmen adaylarının mesleki öz-yeterlilik inançları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile ilköğretim bölümlerinin karşılaştırılması en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Hakan Sert en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account