Akdeniz Üniversitesi DSpace

Kurum kültürünün oluşumunda kurumsal iletişimin rolü : özelleştirme öncesi ve sonrasında Petkim örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Yılmaz, Bayram
dc.date.accessioned 2021-03-25T16:20:02Z
dc.date.available 2021-03-25T16:20:02Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/2952
dc.description.abstract Kurumların işleyiş tarzını gösteren düzenleme ve faaliyetler kurum kültürünün ve kurumsal iletişimin konusunu oluşturmaktadır. Her iki unsur kurum ile çalışanları, diğer kurumlar ve toplum arasında köprü görevi yapmakta; kurumun kendini ifade ve işleyiş tarzına ilişkin mesajları taşımaktadır. Kurumsal iletişim, bir kurumda amaçların nasıl gerçekleştirileceğini, kurum kültürü de bu amaçların nasıl kalıcı hale getirileceğini göstermektedir. Kurum kültürü, bu bağlamda kurumsal iletişimin çıktısı niteliğindedir. 1985 yılından itibaren İzmir İli Aliağa İlçesinde faaliyet gösteren Petkim, 2008 yılında özelleştirilmiştir. Petkim'in özelleştirme öncesi ve sonrası kurumsal iletişim faaliyetlerinin kurum kültürünün oluşumuna etkileri bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmada, görünen kültür unsurlarından görünmeyen unsurlara doğru sıralanan üç düzeyli kurum kültürü modeli esas alınarak bir kuramsal çerçeve oluşturulmuş ve Petkim'in kurum kültürü göstergeleri bu çerçevede incelenmiştir. Petkim'in özelleştirme öncesi ve sonrası dönemine ait nicel bilgileri, iletişim faaliyetleri ve kurum kültürü göstergeleri yazılı kaynakların incelenmesi, gözlem ve derinlemesine mülakat yöntemleri kullanılarak araştırılmış ve değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda Petkim'in kurumsal iletişim faaliyetlerinin kurumun kültürünü etkilediği; özelleştirme öncesi kurum kültürüne yeterince olumlu katkı yapmayan kurumsal iletişim faaliyetlerinin özelleştirme sonrası daha etkili ve yoğun yürütüldüğü ve bu durumun kurum kültürüne olumlu etkiler yaptığı anlaşılmıştır. Özelleştirme öncesinde bürokratik ve işbirliğine kapalı bir kurum kültürünün hakim olduğu; özelleştirme sonrası ise yenilikçi ve işbirliğine dayalı bir kurum kültürüne geçiş süreci yaşandığı görülmüştür. Sonuç bölümünde de, araştırmada ulaşılan tespit ve değerlendirmeler doğrultusunda, incelenen kurumun ve genel olarak bütün kurumların kurumsal iletişim faaliyetlerinin daha sağlıklı yürütülmesi ve kurum kültürünün de olumlu yönde oluşturulması ve geliştirilmesi için idari ve davranışsal tedbir önerileri getirilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Petkim, Kurum, İletişim, Kurumsal İletişim, Kültür, Kurum Kültürü, Özelleştirme. en_US
dc.title Kurum kültürünün oluşumunda kurumsal iletişimin rolü : özelleştirme öncesi ve sonrasında Petkim örneği en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis en_US
dc.contributor.department İletişim en_US
dc.contributor.consultantID Ş. Gözde Yirmibeşoğlu en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account