Akdeniz Üniversitesi DSpace

Hizmetiçi eğitimin çalışan performansına etkisi : Bir meta-analiz çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Kocatürk, Sebahat
dc.date.accessioned 2021-03-25T07:34:55Z
dc.date.available 2021-03-25T07:34:55Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/2944
dc.description.abstract Hizmetiçi eğitim, çalışanların hizmete yatkınlığını sağlamayı, verimlilik düzeylerini yükseltmeyi, gelecekteki görev ve sorumluluklarını daha iyi yerine getirebilmeleri için onların bilgi, deneyim ve becerilerini arttırmayı amaçlamaktadır. Bu araştırmanın amacı, kamu ve özel sektörde uygulanan hizmetiçi eğitim faaliyetlerinin bireyin performansına olan etkisini meta-analiz yöntemi ile değerlendirmektir. Bu amaca ulaşmak için hizmetiçi eğitim programının başlamasından önce ve sonra kişinin performansındaki değişim temel alınarak bir meta-analiz çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında 1990–2016 yılları arasında yapılmış hizmetiçi eğitimin performansa olan etkisini inceleyen 210 adet bildiri, makale, yüksek lisans ve doktora tezine ulaşılmıştır. Tüm çalışmalarının bulunduğu bir havuzda dahil etme kriterlerine uygun 52 yayın meta-analiz araştırması kapsamına girmiştir. Bu çalışmalardan hizmetiçi eğitimin performans üzerine etkisini inceleyen ve 9533 çalışanın algısını kapsayan 20 adet yayın meta-analize dahil edilmiştir. Meta-analiz çalışmasında standart ortalama farklar etki büyüklüğü ölçüsü olarak alınmıştır. Meta-analiz çalışması sonucunda hizmetiçi eğitimin çalışanın performansını pozitif olarak etkilediği bulunmuştur. Bu etkinin Cohen (1988)'in etki büyüklüğü sınıflandırmalarına göre büyük ve önemli bir etki büyüklüğü olduğu araştırmanın en önemli bulgusudur. Meta-analize dahil edilen araştırmaların etki büyüklüklerinin heterojen olması nedeniyle bazı metodolojik değişkenlerin hizmetiçi eğitimle performans arasındaki ilişkide düzenleyici bir rol oynayabileceği düşünülmüştür. Ölçüm aracının uygulandığı ülke, ölçekte kullanılan dil, uygulandığı alan ve yayın tipinden oluşan metodolojik değişkenlerin önemli birer düzenleyici rol oynamadıkları gözlenmiştir. Keza, hizmetiçi eğitim ve çalışan performansı arasındaki ilişkide cinsiyetin ve hizmetiçi eğitimin etkinliğini ölçmek için kullanılan ölçekteki madde sayısının düzenleyici rolünün olmadığı görülmüştür. Sonuçlar doğrultusunda uygulamacı ve araştırmacılara yönelik önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hizmetiçi Eğitim, İşgören Performansı, Meta-Analiz en_US
dc.title Hizmetiçi eğitimin çalışan performansına etkisi : Bir meta-analiz çalışması en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İşletme en_US
dc.contributor.consultantID Ayşe Anafarta en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account