Akdeniz Üniversitesi DSpace

Sudoku, futoshiki ve kakuro bulmacalarının 8. sınıf öğrencilerinin denklemler ve eşitsizlikler konusundaki başarılarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Namlı, Şenol
dc.date.accessioned 2021-03-24T08:03:30Z
dc.date.available 2021-03-24T08:03:30Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/2925
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, okul dışı etkinlik olarak verilen sayı yerleştirme tarzı bulmacalardan Sudoku, Futoshiki ve Kakuronun 8. sınıf öğrencilerinin Denklemler ve Eşitsizlikler konusundaki akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Bu amaca ek olarak, okul dışı etkinlik olarak verilen sayı yerleştirme tarzı bulmacalardan Sudoku, Futoshiki ve Kakuronun matematiğe karşı tutuma etkisini incelemek de amaçlanmıştır. Uygulamada 2015-2016 eğitim öğretim yılında 8. sınıfda öğrenim gören 34 öğrenci ile yarı deneysel çalışma yapılmıştır. Öğrenciler 7. sınıf konularından oluşan ve pilot çalışması yapılarak geçerlik güvenirlilik analizi yapılmış olan Seviye Belirleme Sınavı sonucunda başarı durumlarına göre sıralanmış ve eşleştirilmiştir. Eşlerden her biri rastlantısal olarak deney ya da kontrol grubuna yerleştirilmiştir. Uygulamaya geçilmeden önce pilot çalışma neticesinde geçerlik güvenirliği sağlanmış olan Başarı Testi öntest olarak uygulanmıştır ayrıca Matematik Tutum Ölçeğinin de ilk uygulaması yapılmıştır. Uygulama aşamasında kontrol grubundaki öğrencilerle normal ders işleyişine devam edilmiş, deney grubuna ise normal ders işleyişine ek olarak hafta sonları da dâhil olmak üzere ders haricinde günlük çözmeleri için bulmacalar içeren Çalışma Kâğıtları verilmiştir. 25 gün sonrasında Başarı Testi bu sefer sontest olarak uygulanmış ve Matematik Tutum Ölçeğinin ikinci uygulaması yapılmıştır. 6 haftalık bir süre sonrasında Başarı Testi bu kez izleme testi olarak uygulanmıştır ve Matematik Tutum ölçeğinin üçüncü uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonuçları okul dışı etkinlik olarak verilen Sudoku, Futoshiki ve Kakuro bulmacalarının 8. sınıf öğrencilerinin denklemler ve eşitsizlikler konularındaki akademik başarılarına ve başarılarının kalıcılığına etki etmediğini göstermiştir. Aynı şekilde bu bulmacaların öğrencilerin matematiğe karşı tutumuna da bir etkisi olmamıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sudoku, futoshiki ve kakuro bulmacalarının 8. sınıf öğrencilerinin denklemler ve eşitsizlikler konusundaki başarılarına etkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Gabil Adilov en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account