dc.contributor.author |
Katipoğlu, Muhammet |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-24T07:42:38Z |
|
dc.date.available |
2021-03-24T07:42:38Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/2921 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf doğal sayılar konusunun öğretiminde, eğlence ve mizah içeren karikatürler kullanılmasının, öğrencilerin matematik başarısına, matematik tutumuna ve matematik kaygısına etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Çalışma öntest-sontest desenli yarı deneysel bir çalışmadır. Uygulama süresince matematik dersi deney grubunda eğlence ve mizah içeren karikatürlerle anlatılırken, kontrol grubunda ise geleneksel sunuş yoluyla öğretim yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Antalya ili Muratpaşa ilçesinde amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen bir ilkokulun 6. sınıfına devam eden toplam 44 öğrenciyle yürütülmüştür. Verilerin toplanması için matematik başarı testi, matematik tutum ölçeği ve matematik kaygı ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler, araştırmacı tarafından önceden hazırlanan derecelendirme ölçeğine göre puanlandırılmıştır ve analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre; eğlence ve mizah içeren karikatürlerle yapılan eğitimin geleneksel yönteme göre matematik başarısını artırmada ve matematik kaygısını azaltmada geleneksel öğretim yöntemine göre daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında uygulama sonrasında, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin matematik tutumlarında anlamlı bir değişiklik olmamıştır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Matematik öğretiminde eğlence ve mizah içeren karikatürlerin kullanılmasının öğrencilerin matematik başarısına etkisi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
İlköğretim |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Sevda Barut |
en_US |
dc.contributor.institute |
Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
en_US |