Akdeniz Üniversitesi DSpace

Gölge eğitim bağlamında özel dershane hizmetlerinin üniversiteye giriş sürecindeki rolü ve üniversite adayı öğrenciler tarafından değerlendirilmesi : Antalya örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünsal, Hilmi Kaptan
dc.date.accessioned 2021-03-08T13:20:59Z
dc.date.available 2021-03-08T13:20:59Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/2792
dc.description.abstract Gölge eğitim kavramının içerisinde en büyük ve en bilinen oluşumlar olan özel dershaneler, Doğu Asya ülkeleri başta olmak üzere dünyanın birçok yerinde faaliyet göstermektedirler. Özel dershane eğitimi özellikle öğrencilerin bir üst eğitim kademesine ülke çapındaki sınav ya da sınavlara katılarak seçildiği eğitim sistemlerinde yaygınlaşmışlardır. Zaman zaman kapatılması kararlaştırılan ve 6 Şubat 2014 tarihinden itibaren özel okullara dönüştürülen dershaneler, fırsat eşitliğini bozmaları ve kayıtdışı kazanç sağlamaları gibi yönlerden eleştirilere maruz kalmışlardır. Bu araştırmanın amacı Türkiye'deki özel dershanelerin çeşitli yönleri üzerine bilgi vermektir. Avrupa devletlerinin ve Türkiye'nin eğitim sistemleri, eğitime ayrılan bütçeler, öğrencilerin uluslararası sınavlardaki başarıları ve bazı yabancı devletlerde ve Türkiye'deki gölge eğitim hakkında bilgiler içeren araştırma, öğrencilerin dershane algılarını ölçmeye yönelik bir anket çalışması ile desteklenmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğrencilerin dershaneleri okulların alternatifleri olarak görmedikleri, eğitimin tamamlayıcı öğeleri olarak gördükleri ve dershane eğitimi almadan üniversite sınavlarında başarılı olunamayacağını düşündükleri ve dershanelerin yıllık ücretlerinin ailelerin bütçelerine belirli oranlarda yük getirdikleri gözlenmiştir. Bununla birlikte, dershanelerin sınav kazandırma söz konusu olduğunda okullardan daha iyi olduğu, okulların açıklarını kapattıkları, danışmanlık ve rehberlik konularında okullardan daha iyi olduğu ve özel okullara dönüştürülmelerinin gereksizliği de öğrencilerin anket sorularına verdikleri cevaplardan anlaşılmaktadır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Gölge Eğitim, Özel Dershaneler, Eğitim Sistemi, Pearson Ki – Kare Testi, Birebir Doğrusallık Yaklaşımı, Eğitim Bütçeleri. en_US
dc.title Gölge eğitim bağlamında özel dershane hizmetlerinin üniversiteye giriş sürecindeki rolü ve üniversite adayı öğrenciler tarafından değerlendirilmesi : Antalya örneği en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İşletme en_US
dc.contributor.consultantID Can Deniz Köksal en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım