Akdeniz Üniversitesi DSpace

Aden şehrinde turizm pazarlama karmasına ilişkin algı düzeyi

Show simple item record

dc.contributor.author Ahmed, Yazeed Sultan Saeed
dc.date.accessioned 2021-03-04T06:57:38Z
dc.date.available 2021-03-04T06:57:38Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/2776
dc.description.abstract Turizm, dünya çapında önde gelen ekonomik bir sektör olarak ortaya çıkmış ve ticareti artırmıştır. Pazarlamanın anlamı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi doğru tanıtım ile doğru fiyata, doğru insanlara, doğru yerde, doğru kâr oranında satabilmektir. Pazarlama karması modeli, belli pazarlama faaliyetlerinin zaman içinde satışlar üzerindeki etkisini ölçmek için tarihsel satış verileri kullanan analitik bir yaklaşımdır. Bu çalışmanın asıl amacı, Aden'de turizm pazarlama karmasına ilişkin algı düzeyinin incelenmesidir. Bu çalışma, Aden'i ziyaret edenler tarafından pazarlama karması bileşenlerini kullananlar ve kullanmayanlar arasındaki destinasyon izlenimi farklarını karşılaştırmak ve turizm destinasyonu olarak Aden'e ilişkin algı düzeyini değerlendirmek amacıyla düzenlenmiş bir ankettir. Anketin ilk bölümü, yer, insan, fiyat, tanıtım, paket, programlar ve ortaklık da dâhil pazarlama karması bileşenlerinin 8 unsurunu içerecek şekilde tasarlanmıştır ve her bir maddenin altında her bir bileşenin kullanımının değerlendirilmesiyle ilgili birtakım sorular yer almaktadır. Bu sekiz unsuru kapsayan toplam 38 soru bulunmaktadır. Anketin ikinci bölümünde ise müşterilerin demografik özellikleri ve her bir katılımcının mali yetileri ifade edilmiştir. Sonuçlar Likert skalası kullanılarak istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Aden'deki tatil köyleri, oteller gibi çeşitli konaklama tesislerindeki hizmetlerin iyileştirilmesi için acil adımlar atılmalıdır. Sağlanan hizmet ve fizibilite çerçevesinde paket tur fiyatları gözden geçirilmelidir. Tur operatörlerinin turistler için daha kaliteli hizmet sağlamalarına yardımcı olacak belli bir yüzde oranında indirim alarak daha iyi tesisler seçmesinin teşvik edilmesi hizmetin genel etkisini artıracaktır. Özellikle kamu sektöründe olmak üzere turistlere yönelik olarak personelle ilgili iyileştirme yapılmalıdır. Seyahat sigortalarının durumu iyileştirilmeli ve tüm müşterilere sunulabilmelidir. Aden'de pek çok turizm faaliyetini yalnızca plajlar ve oteller paylaşmamalı, aynı zamanda alternatif oluşturacak ziyaret mekanları zenginleştirilmelidir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Aden, Destinasyon Pazarlaması, Pazarlama Karması, Turizm. en_US
dc.title Aden şehrinde turizm pazarlama karmasına ilişkin algı düzeyi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik en_US
dc.contributor.consultantID Mustafa Gülmez en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account