Abstract:
Turist beklentilerindeki değişiklik ve çeşitlenme ile birlikte son yıllarda farklı turizm türlerine olan ilgi sürekli olarak artmaktadır. Bu bağlamda kültürel ve doğal çekicilikler, kişilerin seyahate çıkmalarındaki en önemli etkenlerden biri haline gelmiştir. Kültürel turizmin bir uzantısı konumunda olan yaratıcı turizm ise destinasyonun çekiciliği ve yaşam seyri üzerinde önemli bir role sahiptir. Antalya, yılın on iki ayı turizm hareketlerine açık,ender bölgelerden birisi konumundadır. Bu araştırma, Antalya'nın yaratıcı turizm açısından sahip olduğu potansiyeli nitel araştırma desenlerinden birisi olan örnek olay çalışması esas alınarak ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın sınırları ve evrene dâhil olan kişiler kesin olarak belirlenememektedir. Bu nedenle araştırmanın örneklemini, yaratıcı turizme ilişkin derinlemesine bilgi alınabileceğine inanılan ve kartopu örneklem yöntemiyle seçilen iki sivil toplum kuruluşu temsilcisi, bir otel yöneticisi, bir otel sahibi, bir acente sahibi/yöneticisi, bir turizm kamu kurumu yöneticisi, bir akademisyen, iki profesyonel turist rehberi ve bir hukuk danışmanı olmak üzere toplam on kişi oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış mülakat formuyla yüz yüze görüşülerek elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle, NVivo 10 nitel veri analizi programı aracılığıyla ve iki farklı araştırmacı tarafından çözümlenmiştir. Sonuçlara göre Antalya'nın yaratıcı turizm açısından sahip olduğu potansiyel; yaratıcı turist tipleri ve özellikleri, yaratıcı turizm arz faktörleri, yaratıcı turizme ilişkin tanıtım ve pazarlama, yaratıcı turizmin olumlu ve olumsuz yönleri ve yaratıcı turizmin önündeki engeller olmak üzere beş ana temada ve 68 kodla belirlenmiştir. İki araştırmacı tarafından gerçekleştirilen kodlamalara ilişkin uyuşmanın .556 çıkması, iki değerleyici arasında ekseriyetle uyuşma olduğunu göstermektedir