Akdeniz Üniversitesi DSpace

Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik yeterliliklerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çetinbaş, Emin
dc.date.accessioned 2021-02-18T09:02:11Z
dc.date.available 2021-02-18T09:02:11Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/2737
dc.description.abstract Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik yeterlilikleri incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma, nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma yönteme uygun olarak; tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmada iki çeşit örnekleme tekniği kullanılmıştır. Nicel verilerin toplanması için tabakalı örnekleme tekniği kullanılmıştır. Bu yolla seçilen örneklem: 2014 -2015 eğitim-öğretim yılı içerisinde Antalya ili merkez ilçeleri olan Muratpaşa, Konyaaltı, Kepez, Döşemealtı ve Aksu ilçelerinde bulunan ilkokullar sosyo-ekonomik olarak alt, orta ve üst düzey tabakalar şeklinde sınıflandırılmıştır. Daha sonra tabakalı örnekleme tekniği ile bu tabakalar içinden 18 ilkokul seçilmiştir. Seçilen 18 ilkokulda görev yapan 210 sınıf öğretmeni çalışmaya dâhil edilerek örneklem oluşturulmuştur. Nitel verilerin toplanması için amaçlı örnekleme tekniklerinden biri olan ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Bu yolla 12 sınıf öğretmeni seçilmiş ve örneklem oluşturulmuştur. Çalışmada nicel veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan Sınıf Öğretmenleri Değerler Eğitimine Yönelik Yeterlilik Ölçeği ve nitel veriler de yine araştırmacı tarafından hazırlanan gözlem formu kullanılarak toplanmıştır. Çalışmada nicel ve nitel veriler, SPSS21 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın nicel ve nitel bulgularından elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenlerinin; değerler eğitimine yönelik yeterlilikleri, bir değeri geliştirebilmeye yönelik yeterlilikleri, değerler eğitimi yaklaşımlarını kullanabilmeye yönelik yeterlilikleri ve değerler eğitimini gerçekleştirebilmeye yönelik yeterlilikleri "yeterli" düzeye olduğu görülmüştür. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik yeterliliklerinin; cinsiyete, medeni duruma, mesleki deneyime ve hizmetiçi eğitim alma durumlarına göre anlamlı bir şekilde farklılık göstermediği çalışmanın diğer bir sonucudur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik yeterliliklerinin incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Programları ve Öğretim Programı en_US
dc.contributor.consultantID Şerafettin Karakaya en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım