dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, veli ziyaretleri konusunda yöneticilerin, öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin beklenti, görüş ve önerilerini belirlemektir. Araştırma, bütüncül tek durum deseninde nitel bir çalışma olmuştur. Bu duruma uygun olarak çalışma Boztepe İlkokulu'nda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Antalya'nın Aksu ilçesinde bulunan Boztepe İlkokulu'ndaki görevli 2 okul yöneticisi, 4 sınıf öğretmeni ile bu okulda eğitim gören 78 öğrenci ve bu öğrencilerin velileri oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu bu ölçüte uyan ve gönüllülük esasına dayanan 2 okul yöneticisi, 4 sınıf öğretmeni, 12 öğrenci ve 12 veli oluşturmuştur. Bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak bireysel görüşme ve doküman analizi kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak, açık uçlu sorulara dayanan yarı yapılandırılmış bireysel görüşme formları ve doküman analizi için öğrencilerin veli ziyaretine ilişkin çizimleri kullanılmıştır. Araştırmada yöneticiler veli ziyaretlerini, veli ile okul arasındaki sorunlarının çözümüne katkı sağlaması, velilere kendini değerli hissettirmesi, öğrenci öğretmen ilişkisini yakınlaştırması nedenlerinden ötürü gerekli bulmaktadır. Öğretmen görüşlerine göre veli ziyaretleri, öğretmene öğrencisinin yaşadığı yer hakkında bilgi vermesi, öğretmen ile öğrenci, veliyi birbirine yakınlaştırması, öğrenciyi daha iyi tanımaya imkân sağlaması, aradaki ilişkiyi daha iyi hale getirmesi gibi nedenlerden ötürü gereklidir. Öğrenci görüşlerine göre, sessiz ve sakin görüşme ortamının sağlanması, öğrencinin kişisel konularda kendini daha rahat ifade edebilmesi, öğretmeniyle bireysel zaman geçirmesi öğrenciler tarafından en çok belirtilen, veli ziyaretini tercih nedenleri olmuştur. Veli görüşlerine göre veli ziyaretlerinin, veli ile öğretmen arasındaki iletişimi arttırma, veliye ve öğrenciye olumlu katkılar sağlama, veliye öğrencinin akademik başarısı hakkında bilgi sunma, öğrencinin akademik başarısını arttırma gibi faydaları vardır. |
en_US |