Akdeniz Üniversitesi DSpace

Logo-Marka ilişkisinde formve renk anlayışının göstergebilimsel açıdan incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Başer, Asena
dc.date.accessioned 2021-02-08T14:19:46Z
dc.date.available 2021-02-08T14:19:46Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/2710
dc.description.abstract Yüksek Lisans Tezi çalışma konusu olarak ele aldığımız, "Logo-Marka İlişkisinde Form ve Renk Anlayışının Göstergebilim Açısından İncelenmesi" bu çalışmamız, göstergebilim açısından markalaşma sürecinin incelemeye alındığı bir araştırmadır. Çalışmada öncelikle renk ve formun özellikleri farklı açılardan incelenmiştir. 'Bir marka nasıl oluşturulur, markanın temellerini oluşturan unsurlar nelerdir'in cevapları aranmıştır. Markalaşmanın temeli olan kurumsal kimlik çalışmaları yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalara değinilmiştir. Kurumsal kimliğin temel taşı denebilecek kadar önemli olan logo tasarımı yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalara değinilerek, renk ve formun bu aşamadaki etkisi örneklerle açıklanmıştır. Çalışmada Saussure ve Pierce'ın göstergebilimsel yaklaşımından hareketle, göstergebilimin temel dayanakları ele alınarak, temel kuramlar açıklanmıştır. Çalışmanın sonucunda, logoda kullanılan renk ve formun, göstergebilimsel açıdan incelenmesi ile marka bilinirliği arasında sıkı bir bağ olduğu saptanmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Göstergebilim, renk, form, logo, kurumsal kimlik, markalaşma en_US
dc.title Logo-Marka ilişkisinde formve renk anlayışının göstergebilimsel açıdan incelenmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Resim en_US
dc.contributor.consultantID Fatih Başbuğ en_US
dc.contributor.institute Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account