dc.contributor.author |
Soy, Sezin |
|
dc.date.accessioned |
2021-01-12T14:59:32Z |
|
dc.date.available |
2021-01-12T14:59:32Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2587 |
|
dc.description.abstract |
Bu bitirme tezi, bir 'Inovatif Toplum' oluşturmak için gerekli olan başarı faktörlerini belirtmek amacı ile Avrupa Birliği (AB) Inovasyon Politikasını yeniden değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Gözden geçirilen çalışmalar, Inovasyon Politikasının başarılı uygulanabilirliği için farklı faktörleri vurgulamaktadır. Bu kapsamda, bu tez; AB Inovasyon Politikasının talep (toplum, bireyler) ve arz taraflarının (politika belirleyiciler) işbirliğinin ve etkileşimlerinin ve Lisbon Stratejisi'nin çöküşünden alınan dersin ölçülebilmesi için Avrupa 2020 Stratejisi yönetişim modelinin ayrıntılandırılması üzerinde özellikle durmaktadır. Bu çalışma, AB Inovasyon Politikası'nın, AB politika belirleyicileri tarafından açıklanan gerçek amaçların yani büyük sosyal sorunların aşılması için bir araç olarak dizayn edilmesinin ve bir araç olarak kalmasının gerekliliğini tartışmaktadır. Çünkü, günümüzde, oyunun ismi 'insanlar yani toplum ile birlikte düzenlenen inovasyon politikalarıdır, onlar için oluşturmak değil. Bulunan bulgular ışığında, bu bitirme tezi AB Inovasyon Politikası alanında daha fazla sayıda araştırmayı teşvik edecektir. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi & University of Hamburg School of Business, Economics and Social Science |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
AB Inovasyon Politikası, Lizbon Stratejisi, AB 2020 Stratejisi, Inovatif Toplum, Sosyal Inovasyon |
en_US |
dc.title |
Building innovative society : The European Union innovation policy- is an instrument? or is a goal? |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
İşletme |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Can Deniz Köksal, Wolfgang Voegeli |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |