Akdeniz Üniversitesi DSpace

İlkokul öğrencilerinin ünlü-ünsüz uyumuyla ilgili sözcükleri telaffuz etme durumları üzerine bir inceleme

Show simple item record

dc.contributor.author Arslan, Gülten
dc.date.accessioned 2020-12-25T12:00:46Z
dc.date.available 2020-12-25T12:00:46Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2490
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ilkokul ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin ünlü-ünsüz uyumuyla ilgili sözcükleri telaffuz etme durumlarının ne düzeyde olduğunu belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Antalya İli Antalya İlçesinde öğrenim gören ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise Konaklı Beldesi'nde (mahallesinde) bulunan 4 ilkokulda öğrenim gören 72 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen veriler yaş, cinsiyet, okul öncesi eğitim, yaşadığı yer, ana-baba eğitimi ve Türkçe dersi akademik başarısı açısından incelenmiştir. Araştırmada, ilkokul ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin telaffuz durumlarını tespit etmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen "Öyküleyici Metin", hata sayılarını ölçmek amacıyla "Sesli Okuma Kayıt Çizelgesi" ve öğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemek amacıyla "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Bu araştırmada betimsel araştırma türlerinden olan tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise Kay-Kare ve Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyi kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin ünlü- ünsüz uyumuyla ilgili sözcüklerde telaffuz hata oranlarının yüksek olduğunu ortaya çıkarmıştır. Telaffuz hatalarının yaşanılan yere, sınıf düzeyine, anne-baba eğitim seviyesine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Türkçede ünlü-ünsüz uyumu, telaffuz, konuşma, ilkokul, sesli okuma en_US
dc.title İlkokul öğrencilerinin ünlü-ünsüz uyumuyla ilgili sözcükleri telaffuz etme durumları üzerine bir inceleme en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department İlköğretim en_US
dc.contributor.consultantID Yusuf Tepeli en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account